Boekrecensie: Eet meer! Lekker in je vel met PuurGezond

attachment-eet-meer-lekker-in-je-vel-met-puurgezond

Het eerste dat opvalt is de ‘stempel’ voorop het boek met ‘100% Goeroe Vrij’. Hiermee wil de schrijfster, Karine Hoenderdos, zich duidelijk onderscheiden van een aantal andere dieet- of voedingsboeken die afgelopen jaren  zijn uitgekomen die nogal wat discussie opwekten.

Een ander punt wat opvalt is de aanbeveling om meer groente en fruit te eten (meer dan de aanbeveling van de Gezondheidsraad). Ook worden peulvruchten en noten apart benoemd. Dit zijn allemaal voedingsmiddelen die bijdragen aan een gezond voedingspatroon én vaak te weinig worden gegeten in Nederland. In het boek staan veel recepten en duidelijke tips hoe je er voor kan zorgen dat je deze hoeveelheden ook echt kan eten. Heel duidelijk zijn de tabelletjes met ‘zo doe je dat bijvoorbeeld’, waarin beschreven wordt hoe je  300 of zelfs 400 gram groente per dag kan eten.

Roomboter

Maar wat Karine Hoenderdos ook adviseert is het gebruik van 30 gram roomboter en olie. Roomboter? Dat bevat toch die schadelijke verzadigde vetten? De reden die genoemd wordt om niet voor halvarine te kiezen maar voor roomboter is om de smaak. ’De smaak is heerlijk’, schrijft Hoenderdos. Halvarine is volgens haar ‘een geknutseld product’. En als je de aanbevelingen van het boek volgt eet je, volgens Karine Hoenderdos, niet teveel verzadigde vetten.

De recepten zijn eenvoudig en uitnodigend. Met de vele tips en handvatten is het een manier om weer terug te keren naar de basis van lekker en gezond eten.

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...