Booster: nieuwe prijs voor initiatieven om obesitas te verminderen

idee

Beeld: AbsolutVision via Unsplash

Food Innovation Hub lanceert Booster, een wedstrijd voor initiatieven om obesitas te verminderen. Er wordt drie keer 30.000 euro weggegeven. Kandidaten kunnen zich tot 1 oktober 2021 aanmelden.

Doel van Booster is om ideeën naar boven te halen voor partnerschap binnen de Food Innovation Hub Europe en verder. Kandidaten kunnen hier hun idee, activiteit en aanbod voorleggen. Het mag een bestaand initiatief zijn, maar je kunt je plan ook in uitvoering brengen middels de Booster. De focus ligt op impact, uitvoerbaarheid en samenwerking.

Winnende ideeën krijgen 30.000 euro om het initiatief verder uit te werken. Daarnaast word je een jaar lang begeleid en krijg je toegang tot een groot internationaal netwerk. Food Innovation Hub Europe wil op die manier de samenwerking met relevante partijen versnellen en het creëren van oplossingen om obesitas te verminderen boosten, aldus het persbericht van Foodvalley NL. Opgeven kan tot 1 oktober 2021 en de winnaars worden bekend gemaakt tijdens World Food Day op 15 oktober. 

Booster werd eind juli 2021 tijdens de UN Food Systems Pre-Summit in Rome bekend gemaakt door Marije Beens, directeur-generaal agro bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Beens: “Innovatie vereist een brede, holistische benadering en geïntegreerd beleid. Deze moeten worden ondersteund door partnerschappen met meerdere belanghebbenden op alle niveaus om effectieve innovaties op te schalen. Booster is een nieuwe prijs die dit soort samenwerkingen ondersteunt.” 

Voor meer informatie over Booster en aanmelden, klik hier

Lees ook
Cultivated en AlgO winnaars ReThink Protein Challenge

Cultivated en AlgO winnaars ReThink Protein Challenge

In de Grand Finale van de ReThink Protein Challenge, georganiseerd door Wageningen University & Research, kwamen Cultivated en AlgO als winnaars uit de bus. Ze bedachten unieke innovaties die kunnen bijdragen aan de eiwittransitie.

Brave New Food start zoektocht naar gezonde voeding-oplossingen

Brave New Food start zoektocht naar gezonde voeding-oplossingen

Het innovatieversnellende platform Brave New Food lanceert een nieuwe zoektocht om jonge bedrijven aan gevestigde partijen te koppelen, deze keer met thema ‘Healthy Food Solutions’. Start-ups en scale-ups kunnen nu hun oplossing pitchen in verschillende categorieën.

Eerste voedselverpakking met braille in Nederland

Eerste voedselverpakking met braille in Nederland

Soepfabrikant Naturally Tasty en ontwerpbureau DiDutch hebben een verpakking voor soep ontworpen met braille op het label. Het is de eerste levensmiddelenverpakking met braille op de Nederlandse markt.