Brunchpakketten voor kinderen op basisscholen
Beeld Alessandro Alimonti via Unsplash
Vanaf 22 november kunnen klanten van Lidl vijf weken lang producten en statiegeld doneren voor feestelijke brunchpakketten voor kinderen die opgroeien in armoede.
Lidl werkt samen met het Jeugdeducatiefonds en prinses Laurentien om een groep van 80.000 kinderen via 325 scholen te bereiken. Het Jeugdeducatiefonds wil zorgen voor gelijkheid op scholen. “Het is een extraatje voor kinderen voor wie het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen”, aldus Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds, in het persbericht. De brunchpakketten worden vlak voor de kerstvakantie uitgedeeld aan kinderen op scholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds.
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Voeding in de media | week 9-2023
Nederlanders zijn gezonder gaan eten en drinken, Britse supermarkten kampen met ernstige groenten en fruit tekorten en kurkuma blijkt toch minder nuttig te zijn. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.
Onderzoek naar de motivatie achter onze keuzes in de supermarkt
Elke Godden (Universiteit Antwerpen) onderzocht de motivatie en strategieën van consumenten in de supermarkt. Ze nam in haar onderzoek ook het nut van de Nutri-Score mee. Uit onderzoek blijkt dat die niet voor iedereen het gewenste effect heeft.
Klanten van Picnic eten steeds gevarieerder en bestellen veel groente
Klanten van online supermarkt Picnic bestelden afgelopen jaar steeds vaker buitenlandse producten zoals mozzarella, mini Turkse pizza’s en knoflooksaus. Wel blijft de top drie van meest verkochte producten in 2022 hetzelfde als die van het voorgaande jaar.