Brunchpakketten voor kinderen op basisscholen

brunch

Beeld Alessandro Alimonti via Unsplash

Vanaf 22 november kunnen klanten van Lidl vijf weken lang producten en statiegeld doneren voor feestelijke brunchpakketten voor kinderen die opgroeien in armoede.

Lidl werkt samen met het Jeugdeducatiefonds en prinses Laurentien om een groep van 80.000 kinderen via 325 scholen te bereiken. Het Jeugdeducatiefonds wil zorgen voor gelijkheid op scholen. “Het is een extraatje voor kinderen voor wie het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen”, aldus Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds, in het persbericht. De brunchpakketten worden vlak voor de kerstvakantie uitgedeeld aan kinderen op scholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds.

Lees ook
Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.

Pieter Pot haalt € 9 miljoen groeigeld op

Pieter Pot haalt € 9 miljoen groeigeld op

Twee jaar na lancering haalt verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot een investering van € 9 miljoen op. In oktober startte Pieter Pot in België en met het groeigeld wil de start-up verder uitbreiden naar nieuwe West-Europese markten.

Luistertip | De politiek van eten, podcastserie van Lisa Jansen

Luistertip | De politiek van eten, podcastserie van Lisa Jansen

De beste podcast-tip tot nu, als je het mij vraagt. Vandaag tippen we een nieuwe serie in de Big Vegan Sister podcast van Lisa Jansen: de politiek van eten. Met in de eerste aflevering Dalila Sayd die zich sterk maakt voor een duurzamer, maar vooral een socialer voedsellandschap, waarin goed en gezond eten voor iederen toegankelijk is.