Campagne gelanceerd ter promotie van de paprika als gezonde snack

attachment-paprika

Het GroentenFruit Bureau lanceert een Europese campagne ter promotie van de paprika. Op deze manier wil het bureau moeders met jonge kinderen helpen om op ieder gewenst moment een smaakvol en gezond gerecht te maken.

Het bureau vindt paprika een toegankelijke groente om mee te geven naar school door de opvallende kleuren en de zoete smaak. Ook is er een website geïntroduceerd met tips voor, naar eigen zeggen, gezonde en lekkere snacks voor op school.

 

Te weinig groente en fruit

 

Uit recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat 30 procent van de kinderen op de Nederlandse basisscholen voldoende groente en fruit binnenkrijgt. In de leeftijdsgroep van 12 tot 16 jaar is dit 14 procent. Het GroentenFruit Bureau wil het eten van groente stimuleren door middel van de paprika.

 

Vitamine C

Volgens het voorlichtingsbureau is de paprika een snack waarvan eindeloos kan worden gesnoept, door een lage hoeveelheid calorieën. Ook bevatten paprika’s twee keer meer vitamine C dan sinaasappels en zitten vol met vitamine A en vezels.

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Minder kans op kanker door consumeren groente en fruit

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...