Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Lees ook
Verspillingsvrije Week van start

Verspillingsvrije Week van start

Vandaag, op Duurzame Dinsdag, start voor de derde keer de Verspillingsvrije Week, een jaarlijks evenement van stichting Samen Tegen Voedselverspilling. Diverse bedrijven en organisaties haken in op de actieweek.

Minder verspilling dankzij liefhebbers van kapjes of kontjes

Minder verspilling dankzij liefhebbers van kapjes of kontjes

Consumenten die de kapjes en kontjes van het brood eten gooien tot drie keer minder brood weg. Dat blijkt uit onderzoek van het Voedingscentrum naar broodverspilling. Volgens het Voedingscentrum gooien deze consumenten ook minder ander voedsel weg. Het zijn vooral ouderen die de kapjes en kontjes eten. “We zien in het onderzoek dat de meeste...

‘Vlaming kiest voor pure en lokale voeding’

‘Vlaming kiest voor pure en lokale voeding’

42 procent van de Vlamingen kiest voor gerechten op basis van pure producten en 52 procent van de Vlamingen geeft aan dat ze lokale productie belangrijk vinden bij de aankoop van verse voeding. Dit blijkt uit een trendrapport dat VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing publiceerde ter gelegenheid van Wereldmelkdag.