Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Lees ook
Ísey Skyr plaatst Nutri-Score op verpakkingen

Ísey Skyr plaatst Nutri-Score op verpakkingen

Ísey Skyr start in juli met het plaatsen van de Nutri-Score op verpakkingen.Ísey Skyr is een producent van IJslandse zuivelproducten. Alle producten van het bedrijf voldoen aan een A-score, wat staat voor een gezonde keuze. ‘Door transparant te zijn over gezonde voeding proberen wij de consument te stimuleren om gezond te eten en de keuze in producten...

Houdbaarheidsdatum: Wat verandert er?

Houdbaarheidsdatum: Wat verandert er?

In Nederland is het verplicht een houdbaarheidsdatum op voedingsmiddelen te zetten. De duidelijkheid over de twee soorten houdbaarheidsdata laat echter te wensen over. Dat ligt deels aan tegenstrijdige wetgeving hierover en daarom verandert binnenkort het Nederlandse warenwetbesluit.Op verpakkingen kunnen twee soorten houdbaarheidsdatums staan. Bij...

Nieuw leven voor A2-melk? Onderzoek naar analyse, processing en gezondheidsvoordelen komt op stoom (podcast)

Nieuw leven voor A2-melk? Onderzoek naar analyse, processing en gezondheidsvoordelen komt op stoom (podcast)

A2-melk -soms ook wel ‘oermelk’ genoemd- werd in 2016 door critici afgedaan als een hype en een marketingverhaal. Vermeende gezondheidsvoordelen konden nog onvoldoende worden onderbouwd. NIZO food research denkt dat er inmiddels wél genoeg aanknopingspunten zijn voor de zuivelindustrie om een goed onderbouwde gezondheidsclaim te verkrijgen bij EFSA.Dat...