Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Lees ook
Twee porties zuivel per dag verlagen het risico op diabetes en hoge bloeddruk

Twee porties zuivel per dag verlagen het risico op diabetes en hoge bloeddruk

Tenminste twee porties zuivel per dag consumeren verlaagt het risico op diabetes en hoge bloeddruk. Dit blijkt uit een observationele internationale studie gepubliceerd in BMJ Open Diabetes Research & Care.De verband tussen het verlaagde risico en zuivel was het sterkste bij volvette producten. Volgens de onderzoekers is de associatie tussen zuivel...

Bunge Loders Croklaan pakt suikerreductie aan met vet

Bunge Loders Croklaan pakt suikerreductie aan met vet

Ingrediëntenleverancier Bunge Loders Croklaan kan met een ingrediëntenmix met als hoofdbestandeel vet, de hoeveelheid suiker in chocolade met de helft verminderen. De smaak en textuur blijven behouden.Bunge Loders Croklaan (BLC), gespecialiseerd in oliën en vetten, met een belangrijke vestiging in Wormerveer spreekt van “ongekende niveaus van suikerreductie...

Consument in coronatijden: avocado’s zijn in, bacon en zuivel zijn uit

Consument in coronatijden: avocado’s zijn in, bacon en zuivel zijn uit

De coronacrisis leidt wereldwijd tot een veranderend eetpatroon. Consumenten willen hoofdzakelijk comfort en voedsel dat bijdraagt aan het versterken van het immuunsysteem. Dit leidt tot een stijging van avocadoverkopen en een daling van varkensvleesverkopen.De coronacrisis leidt tot meer behoefte aan comfort-eten, meldt Bloomberg. Aan de ene kant leidt...