Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Lees ook
Grote Europese studie legt verbanden bloot tussen levensmiddelen en beroertes

Grote Europese studie legt verbanden bloot tussen levensmiddelen en beroertes

Verschillende voedingsmiddelen zijn geassocieerd met verschillende vormen van beroerte. Dat komt naar voren in de zogeheten EPIC-studie waarbij meer dan 418.000 deelnemers in negen Europese landen zijn betrokken.In de studie is gekeken naar de relatie tussen de inname van voedingsmiddelen en het optreden van een herseninfarct (ischemisch cerebrovasculair...

Melkfabriek op de boerderij, terug naar de melkboer

Melkfabriek op de boerderij, terug naar de melkboer

Steeds meer mensen willen weten waar hun voedsel vandaan komt. Online supermarkt Picnic speelt daarop in. Vanaf deze week levert het bedrijf de melk rechtstreeks vanaf de boerderij aan de consument. Picnic doet dit in samenwerking met de familie Oostdam. Voeding Nu was bij de introductie van de melk.De melk van de koeien van de familie Oostdam wordt...

Picnic levert melk rechtstreeks vanaf de boerderij

Picnic levert melk rechtstreeks vanaf de boerderij

Vanaf vandaag start online supermarkt Picnic met het direct van de boerderij aan huis bezorgen van halfvolle en volle melk. Op de boerderij van de familie Oostdam uit Bodegraven wordt de melk gepasteuriseerd, verpakt waarna deze door Picnic op bestelling aan huis wordt gebracht.De koeien van de familie Oostdam hebben ‘vrij koe verkeer’. De koeien kunnen...