Coca-Cola gaat voor duurzaam bedrijfsvoeren

50 procent van het marketingbudget van Coca Cola wordtgeïnvesteerd in light varianten van Coca-Cola, Fanta, Sprite en Chaud Fontaine. Daardoor is nu een op de drie verkochte frisdranken een light variant van dezeCoca-Cola-producten.

50 procent van het marketingbudget van Coca Cola wordt geïnvesteerd in light varianten van Coca-Cola, Fanta, Sprite en Chaud Fontaine. Daardoor is nu een op de drie verkochte frisdranken een light variant van deze Coca-Cola-producten. Ook staat inmiddels op 90 procent van alle Coca-Cola-producten in Nederland een vermelding van de Dagelijkse Voedingsrichtlijn. Dit komt naar voren in het Maatschappelijk jaarverslag 2008 van het bedrijf.


Speerpunt voor Coca-Cola, zo blijkt verder uit het jaarverslag is duurzaamheid, wat volgens het bedrijf kan bijdragen aan betere bedrijfsresultaten én de samenleving. Coca-Cola tracht zich in te zetten op het gebied van gezonde en actieve leefstijl, milieu, duurzame verpakkingen, waterbeleid, de gemeenschap, en werkomgeving.


Het Maatschappelijk jaarverslag 2008 van Coca Cola is  hier  te vinden.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...