Coca-Cola gaat voor duurzaam bedrijfsvoeren

50 procent van het marketingbudget van Coca Cola wordtgeïnvesteerd in light varianten van Coca-Cola, Fanta, Sprite en Chaud Fontaine. Daardoor is nu een op de drie verkochte frisdranken een light variant van dezeCoca-Cola-producten.

50 procent van het marketingbudget van Coca Cola wordt geïnvesteerd in light varianten van Coca-Cola, Fanta, Sprite en Chaud Fontaine. Daardoor is nu een op de drie verkochte frisdranken een light variant van deze Coca-Cola-producten. Ook staat inmiddels op 90 procent van alle Coca-Cola-producten in Nederland een vermelding van de Dagelijkse Voedingsrichtlijn. Dit komt naar voren in het Maatschappelijk jaarverslag 2008 van het bedrijf.


Speerpunt voor Coca-Cola, zo blijkt verder uit het jaarverslag is duurzaamheid, wat volgens het bedrijf kan bijdragen aan betere bedrijfsresultaten én de samenleving. Coca-Cola tracht zich in te zetten op het gebied van gezonde en actieve leefstijl, milieu, duurzame verpakkingen, waterbeleid, de gemeenschap, en werkomgeving.


Het Maatschappelijk jaarverslag 2008 van Coca Cola is  hier  te vinden.

Meer over
Lees ook
Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina heeft voor het eerst een trendrapport gemaakt voor het jaar 2019-2020. Hieruit komen drie hoofdtrends en ook een aantal microtrends naar voren. Wat waren de bevindingen van het Nederlandse zuivelbedrijf?Elk jaar worden verschillende trends voor de voedingsmiddelenindustrie op een rijtje gezet voor het volgende jaar. Voor het eerst heeft...

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn is gekozen als Liegebeest 2019 in de verkiezing van Wakker Dier. De supermarktketen kreeg 7.000 van de in totaal 19.000 uitgebrachte stemmen.Albert Heijn kreeg zijn nominatie vanwege de verpakking van de AH kip, waarop staat dat de kip ‘meer ruimte’ heeft. Volgens Wakker Dier geeft de supermarktketen haar kippen echter de minste ruimte,...