Coca-Cola gaat voor duurzaam bedrijfsvoeren

50 procent van het marketingbudget van Coca Cola wordtgeïnvesteerd in light varianten van Coca-Cola, Fanta, Sprite en Chaud Fontaine. Daardoor is nu een op de drie verkochte frisdranken een light variant van dezeCoca-Cola-producten.

50 procent van het marketingbudget van Coca Cola wordt geïnvesteerd in light varianten van Coca-Cola, Fanta, Sprite en Chaud Fontaine. Daardoor is nu een op de drie verkochte frisdranken een light variant van deze Coca-Cola-producten. Ook staat inmiddels op 90 procent van alle Coca-Cola-producten in Nederland een vermelding van de Dagelijkse Voedingsrichtlijn. Dit komt naar voren in het Maatschappelijk jaarverslag 2008 van het bedrijf.


Speerpunt voor Coca-Cola, zo blijkt verder uit het jaarverslag is duurzaamheid, wat volgens het bedrijf kan bijdragen aan betere bedrijfsresultaten én de samenleving. Coca-Cola tracht zich in te zetten op het gebied van gezonde en actieve leefstijl, milieu, duurzame verpakkingen, waterbeleid, de gemeenschap, en werkomgeving.


Het Maatschappelijk jaarverslag 2008 van Coca Cola is  hier  te vinden.

Meer over
Lees ook
Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

Bij AH-zusterbedrijf Delhaize is deze week een loyalityprogramma van start gegaan waarbij klanten korting krijgen op producten met een Nutri-Score A of B.Het programma is gekoppeld aan de Plus-klantenkaart van de keten, schrijft Distrifood. Vanaf vandaag tot en met 31 december krijgen klanten op vertoon van de kaart in alle supermarkten en online 20...

HAK kartrekker in Nutri-Score-karavaan

HAK kartrekker in Nutri-Score-karavaan

Groente-en peulvruchtenfabrikant HAK start deze week met het leveren van producten voorzien van het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Een korte inventarisatie laat zien dat nagenoeg alle HAK-producten een A krijgen. Van de 81 producten krijgen er slechts drie een B en drie een C, de rest krijgt A.Het is niet heel opvallend dat de groenteproducten erg goed...

Productnieuws: Meet Jack en Bolscher produceren samen vegan jackfruit producten

Productnieuws: Meet Jack en Bolscher produceren samen vegan jackfruit producten

Start-up Meet Jack en vleesproducent Bolscher werken per september samen aan de productie en verkoop van vegan jackfruitproducten.Jackfruit is een vrucht die snel groeit, weinig water verbruikt en pesticiden afstoot. Het vruchtvlees van jackfruit is eetbaar en heeft een stevige bite. Meet Jack Meet Jack ontwikkelde de afgelopen twee jaar verschillende...