Coca-Cola gaat voor duurzaam bedrijfsvoeren

50 procent van het marketingbudget van Coca Cola wordtgeïnvesteerd in light varianten van Coca-Cola, Fanta, Sprite en Chaud Fontaine. Daardoor is nu een op de drie verkochte frisdranken een light variant van dezeCoca-Cola-producten.

50 procent van het marketingbudget van Coca Cola wordt geïnvesteerd in light varianten van Coca-Cola, Fanta, Sprite en Chaud Fontaine. Daardoor is nu een op de drie verkochte frisdranken een light variant van deze Coca-Cola-producten. Ook staat inmiddels op 90 procent van alle Coca-Cola-producten in Nederland een vermelding van de Dagelijkse Voedingsrichtlijn. Dit komt naar voren in het Maatschappelijk jaarverslag 2008 van het bedrijf.


Speerpunt voor Coca-Cola, zo blijkt verder uit het jaarverslag is duurzaamheid, wat volgens het bedrijf kan bijdragen aan betere bedrijfsresultaten én de samenleving. Coca-Cola tracht zich in te zetten op het gebied van gezonde en actieve leefstijl, milieu, duurzame verpakkingen, waterbeleid, de gemeenschap, en werkomgeving.


Het Maatschappelijk jaarverslag 2008 van Coca Cola is  hier  te vinden.

Meer over
Lees ook
HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK laat dit jaar opnieuw kikkererwten telen in Zeeuws-Vlaanderen. Dit is een tweede proef na een succesvolle eerste proef in 2018. Hiermee streeft HAK ernaar zoveel mogelijk van haar groenten en peulvruchten lokaal te verbouwen.Na de succesvolle eerste proef vorig jaar, wil HAK door middel van een tweede testperiode...

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

Nudges om de verkoop van groenten en fruit in supermarkten te stimuleren, hebben een positief effect. Met een paar simpele nudges zijn consumenten aan te sporen om meer groenten en fruit te kopen.Onlangs gaf een Brits onderzoek suggesties voor de inrichting van een gezonde supermarkt. Het Nederlandse Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) voerde...

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Een nieuw onderzoek van IRI Nederland laat zien dat de omzet van vleesvervangers sinds 2017 met 51% is gestegen. De omzet van vers vlees daarentegen is gedaald. De omzet van vlees is nog steeds wel het hoogst.De populariteit van vleesvervangers neemt toe. ABN Amro voorspelde eerder dit jaar al dat de vleesvervangermarkt zowel in 2019 als in 2020 met...