Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

attachment-Nutri-score-label-kaas

Bij AH-zusterbedrijf Delhaize is deze week een loyalityprogramma van start gegaan waarbij klanten korting krijgen op producten met een Nutri-Score A of B.

Het programma is gekoppeld aan de Plus-klantenkaart van de keten, schrijft Distrifood. Vanaf vandaag tot en met 31 december krijgen klanten op vertoon van de kaart in alle supermarkten en online 20 procent korting op producten met een Nutri-Score A of B. De korting is maximaal €30 per maand en €120 gedurende de looptijd van het programma.

Nutri-Score-test

Delhaize rolt hiermee een programma uit dat de keten dit voorjaar testte bij een aantal grote ondernemingen en voor eigen werknemers. In de test was het kortingsbedrag nog op €50 in de maand gezet. In de drie maanden durende test dit voorjaar werd met 10 grote bedrijven samengewerkt, waaronder De Persgroep, USG People, BNP Paribas Fortis, Eneco. Delhaize zelf deed mee met 1000 medewerkers. In totaal  konden toen 11.000 klanten profiteren.

Nutri-Score online

In Nederland zet AH druk op de invoering van het Nutri-Score-logo. De marktleider heeft het Nutri-Score-logo bij het online-assortiment ingevoerd. Volgens AH om te kijken wat de reacties van klanten zijn en of Nutri-Score hen helpt een gezondere keuze te maken. Ook de Consumentenbond pleit voor invoering.

Lees ook
Lidl start als eerste pilot met Eco-Score in Nederland

Lidl start als eerste pilot met Eco-Score in Nederland

Lidl is de eerste supermarkt die in Nederland die start met een pilot op de Eco-Score, het nieuwe label dat consumenten moet helpen in één oogopslag een duurzame keuze te maken.

Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Koop je, ook online, meer groente en fruit door nudging?

Koop je, ook online, meer groente en fruit door nudging?

Die vraag probeert het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) in samenwerking met supermarktketen Hoogvliet te beantwoorden. In de winkel werken de nudges, maar hoe zit dat online?