Productnieuws: Desperados lanceert eerste alcoholvrije variant
Heineken speelt in op de toenemende vraag naar alcoholvrije producten met Desperados Virgin 0.0%.
De lancering van de alcoholvrije variant is in lijn met de strategie van moederbedrijf Heineken Nederland. Heineken streeft ernaar om voor elk merk een alcoholvrije optie op de markt te brengen.
Dranquilo
”Steeds meer mensen kiezen bewust voor een alcoholvrij drankje. Ook vanuit de overheid wordt ‘de frisse koers’ extra gestimuleerd; onlangs is de Dranquilo campagne gestart waarin wordt opgeroepen om alcoholconsumptie te temperen. Het is dan fijn dat mensen kunnen kiezen uit smaakvolle alcoholvrije varianten”, stelt Nanette de Koning, marketing manager bij Desperados.
Verkrijgbaar bij Albert Heijn
Desperados Virgin 0.0% is eind vorig jaar in Frankrijk geïntroduceerd. Nu zijn Nederland, België en Polen aan de beurt. Het alcoholvrije bier is vanaf deze week verkrijgbaar bij de Albert Heijn. Vanaf maart is Desperados Virgin 0.0% ook in de horeca en bij andere supermarkten verkrijgbaar.
Meer over
Lees ook
Kwart Nederlanders negatiever over alcohol
De afgelopen vijf jaar is een kwart van de Nederlanders negatiever gaan denken over het drinken van alcohol. De voornaamste reden is bewustwording van de gezondheidsrisico's. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag over gezondheid en preventie.
Alcoholgebruik jongeren moet verder naar beneden
Jongeren drinken minder alcohol en beginnen er later mee. Dat is goed nieuws, maar uit onderzoek van Pointer blijkt dat er moet nog meer gebeuren. “Er gaan nog steeds zes kinderen per jaar dood aan alcoholintoxicatie.”
Motie voor drempel bij alcohol schenken in winkels verworpen in Tweede Kamer
Een motie van de Partij voor de Dieren om een drempel op te werpen voor het kabinetsplan om winkels, zoals kappels en boekhandels, alcohol te laten schenken, is door de Tweede Kamer verworpen. De PvdD wilde dat het kabinet eerst meer advies van experts zou inwinnen over de risico’s en schade voor de volksgezondheid.