Productnieuws: Desperados lanceert eerste alcoholvrije variant

Loyens-Loeff-bier

Heineken speelt in op de toenemende vraag naar alcoholvrije producten met Desperados Virgin 0.0%.

De lancering van de alcoholvrije variant is in lijn met de strategie van moederbedrijf Heineken Nederland. Heineken streeft ernaar om voor elk merk een alcoholvrije optie op de markt te brengen.  

Dranquilo

Steeds meer mensen kiezen bewust voor een alcoholvrij drankje. Ook vanuit de overheid wordt ‘de frisse koers’ extra gestimuleerd; onlangs is de Dranquilo campagne gestart waarin wordt opgeroepen om alcoholconsumptie te temperen. Het is dan fijn dat mensen kunnen kiezen uit smaakvolle alcoholvrije varianten, stelt Nanette de Koning, marketing manager bij Desperados. 

 

1920_desperadosvirgin0.0sixpack-1-240x300

 

Verkrijgbaar bij Albert Heijn

Desperados Virgin 0.0% is eind vorig jaar in Frankrijk geïntroduceerd. Nu zijn Nederland, België en Polen aan de beurt. Het alcoholvrije bier is vanaf deze week verkrijgbaar bij de Albert Heijn. Vanaf maart is Desperados Virgin 0.0% ook in de horeca en bij andere supermarkten verkrijgbaar.  

Lees ook
Onderzoek Amsterdam UMC: Vitamine C kan de hartfunctie verbeteren

Onderzoek Amsterdam UMC: Vitamine C kan de hartfunctie verbeteren

Vitamine C heeft een gunstig effect op de pompkracht van het hart, blijkt uit een meta-analyse van onderzoekers van Amsterdam UMC en de Universiteit van Helsinki.

CBS: ‘Overgewicht, roken en alcoholgebruik nauwelijks gedaald sinds 2018’

CBS: ‘Overgewicht, roken en alcoholgebruik nauwelijks gedaald sinds 2018’

Uit de Gezondheidsenquête/Leefstijlmonitor 2021 van het Centraal Bureau voor de Statitiek blijkt dat overgewicht, roken en alcoholgebruik nauwelijks is gedaald sinds 2018. In 2021 had de helft van de volwassenen overgewicht, 21 procent rookt wel eens, 7 procent was een overmatige drinker en 8 procent een zware drinker.

Consumentenbond: Alcoholfabrikanten moeten transparant zijn over hun producten

Consumentenbond: Alcoholfabrikanten moeten transparant zijn over hun producten

De Consumentenbond vindt dat alcoholfabrikanten niet transparant zijn over hun drank. Op het etiket ontbreken vaak de ingrediënten en voedingswaarde, zoals het aantal calorieën en het suikergehalte. Daarom roept de Consumentenbond op tot verplichte etikettering op alcohol.