Diabetesvereniging Nederland en Clear starten campagne voor diabetes type 2 zelfhulptool

Clear Campagne

Diabetesvereniging Nederland is in samenwerking met de startup Clear een nieuwe campagne gestart. Diabetes type 2 patiënten kunnen gedurende 12 weken kosteloos gebruik maken van de Clear zelfhulptool, een digitale tool die persoonlijk voedingsadvies geeft gebaseerd op glucosewaarden, voedings- en beweegdata.

Clear is ontwikkeld om mensen thuis te helpen met het aanpassen van hun leefstijl en hun dieet. Piet Hein van Dam, oprichter van Clear: “Onze inzet is om diabetes type 2 te de-medicaliseren en te de-hospitaliseren. We doen deze campagne omdat we vinden dat dit zo spoedig mogelijk moet worden vergoed. Met de resultaten die onze patiënten behalen gaan we de verzekeraars, huisartsen en diëtisten daarvan overtuigen.”

Angela de Rooij van Diabetesvereniging Nederland steunt de nieuwe campagne van Clear omdat de tool aansluit op de visie van DVN met betrekking tot zelfmanagement. “We zien Clear als onze maatschappelijk partner, omdat hun programma voorziet in de behoefte van mensen met diabetes type 2 om zelf meer kennis te verkrijgen over en invloed uit te oefenen op de eigen gezondheid.”

Lees hier meer over de campagne.

Geen nieuws van Voeding Nu meer missen? Abonneer je op de nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Lees ook
Doe mee met 2diabeat tijdens de Nationale Sportweek

Doe mee met 2diabeat tijdens de Nationale Sportweek

Zoveel mogelijk Nederlanders laten genieten van sporten en bewegen, daar draait de NOC*NSF Nationale Sportweek van 16 tot en met 25 september om. Ruim 1 miljoen mensen in Nederland hebben diabetes type 2 en dit aantal stijgt hard. 2diabeat wil de opmars van diabetes type 2 stoppen door een gezonde leefstijl te promoten. Sporten en bewegen maken daar...

Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

Op 1 september vond de officiële start plaats van de campagne ‘Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa.’ De samenwerking tussen NBC (NL) en Brood en Gezondheid (BE) wordt hiermee met twee jaar verlengd. Na een soft launch op sociale media verscheen het eerste reclamespotje twee weken geleden op televisie.

Campagne ‘Trommel zonder Rommel’ wil gezondere broodtrommels voor scholieren

Campagne ‘Trommel zonder Rommel’ wil gezondere broodtrommels voor scholieren

In de broodtrommels van scholieren zit vaak weinig groente of fruit. Daarom is deze week de campagne ‘Trommel zonder Rommel’ van start gegaan. Met deze campagne willen initiatiefnemers Lidl en Voedingscentrum de lunch van basisschoolkinderen gezonder maken.