Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering
Freasy, verstrekker van kant-en-klare diepvriesmaaltijden, ontvangt groeikapitaal om de online verkoop verder op te schalen. Het is de eerste investeringsronde voor het Rotterdamse bedrijf.
Gesteund door de investering start Freasy in september 2021 een landelijke online marketingcampagne. Daarnaast gebruikt de start-up het geld om de productiecapaciteit te vergroten en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.
Marlot de Jonge richtte Freasy op om een oplossing te bieden voor het gebrek aan lekkere, gezonde en duurzame kant-en-klaar maaltijden voor thuis. De keuze viel op diepvries vanwege gemak voor de klant en om voedselverspilling tegen te gaan. Het bedrijf maakt gebruik van seizoensgebonden ingrediënten, biologisch vlees en plasticvrije verpakkingen.
Freasy maakt in het persbericht niet bekend van wie de investering komt en hoe hoog deze is.
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Voeding in de media | week 9-2023
Nederlanders zijn gezonder gaan eten en drinken, Britse supermarkten kampen met ernstige groenten en fruit tekorten en kurkuma blijkt toch minder nuttig te zijn. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.
Merendeel vegaburgers supermarkt ongezond
Bijna twee derde van de vegaburgers in de supermarkt zijn niet gezond. De producten bevatten te veel zout en/of verzadigd vet. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
RIVM: Nederlander eet meer plantaardig en minder rood en bewerkt vlees
Nederlanders eten gezonder, meldt het RIVM. Volgens de nieuwe Voedselconsumptiepeiling (VCP) eten Nederlanders meer plantaardige producten als groente en fruit, ongezouten noten en peulvruchten en minder rood en bewerkt vlees.