Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering

microwave

Beeld door Lisa via Pexels

Freasy, verstrekker van kant-en-klare diepvriesmaaltijden, ontvangt groeikapitaal om de online verkoop verder op te schalen. Het is de eerste investeringsronde voor het Rotterdamse bedrijf. 

Gesteund door de investering start Freasy in september 2021 een landelijke online marketingcampagne. Daarnaast gebruikt de start-up het geld om de productiecapaciteit te vergroten en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.

Marlot de Jonge richtte Freasy op om een oplossing te bieden voor het gebrek aan lekkere, gezonde en duurzame kant-en-klaar maaltijden voor thuis. De keuze viel op diepvries vanwege gemak voor de klant en om voedselverspilling tegen te gaan. Het bedrijf maakt gebruik van seizoensgebonden ingrediënten, biologisch vlees en plasticvrije verpakkingen. 

Freasy maakt in het persbericht niet bekend van wie de investering komt en hoe hoog deze is.

Lees ook
40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

Air up, een Duitse scale-up die smaak aan water toevoegt via speciale geurpods, haalt €40 miljoen groeigeld binnen in een nieuwe investeringsronde geleid door Five Seasons Ventures. De fabrikant wil verder uitbreiden in Europa en ook naar de Verenigde Staten.

Luistertip: podcast over de Blue Zones

Luistertip: podcast over de Blue Zones

Elke vrijdag deelt de redactie van VoedingNu een luister-, lees- of kijktip. Vandaag tippen we een podcast-aflevering van The Ultimate Health Podcast waarin Dan Buettner vertelt over de ‘Blue Zones’.

Eetbare bushalte opent in Breda

Eetbare bushalte opent in Breda

In Breda vind je tot en met 21 september een eetbare bushalte vol groente en fruit. Het project waarin Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) in samenwerking met partners aandacht vraagt voor de consumptie van meer groente en fruit.