Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering

microwave

Beeld door Lisa via Pexels

Freasy, verstrekker van kant-en-klare diepvriesmaaltijden, ontvangt groeikapitaal om de online verkoop verder op te schalen. Het is de eerste investeringsronde voor het Rotterdamse bedrijf. 

Gesteund door de investering start Freasy in september 2021 een landelijke online marketingcampagne. Daarnaast gebruikt de start-up het geld om de productiecapaciteit te vergroten en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.

Marlot de Jonge richtte Freasy op om een oplossing te bieden voor het gebrek aan lekkere, gezonde en duurzame kant-en-klaar maaltijden voor thuis. De keuze viel op diepvries vanwege gemak voor de klant en om voedselverspilling tegen te gaan. Het bedrijf maakt gebruik van seizoensgebonden ingrediënten, biologisch vlees en plasticvrije verpakkingen. 

Freasy maakt in het persbericht niet bekend van wie de investering komt en hoe hoog deze is.

Lees ook
Inspiratiesessie NAPV: Naar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home

Inspiratiesessie NAPV: Naar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home

Wat is nodig om het voedselaanbod voor consumptie buitenshuis te verbeteren en hoe kan de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) daaraan bijdragen? Tijdens de inspiratiesessie ‘NAPV voor out-of-home en kant-en-klaar’ op 28 november, boog een dertigtal praktijkdeskundigen zich samen met experts van het RIVM en het Voedingscentrum over dit vraagstuk....

Thijs Defraeye benoemd tot buitengewoon hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’

Thijs Defraeye benoemd tot buitengewoon hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’

Thijs Defraeye is benoemd tot bijzonder hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’ bij de groep Food, Quality & Design. De functie wordt gefinancierd door Empa, een Zwitsers onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met materiaalwetenschappen en -technologie. In zijn onderzoek richt Defraeye zich op kwaliteitsverlies...

Kennissessie Blik op Volkoren: Hoe laten we de consument vaker kiezen voor volkoren?

Kennissessie Blik op Volkoren: Hoe laten we de consument vaker kiezen voor volkoren?

Het eten van volkorenbrood heeft gunstige effecten op de gezondheid. Daarom moeten meer Nederlanders kiezen voor volkorenproducten, zegt het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC). Maar consumenten staan niet altijd positief tegenover volkoren. Hoe overtuigen we meer Nederlanders om voor volkorenbrood te kiezen?

Niets meer missen over voeding?

 

Abonneer
 

of

Meld je aan voor de nieuwsbrief