Eerste editie Expo4Bio volgend jaar

attachment-geen-afbeelding-vmtfood-be

Op 25 en 26 maart 2015 lanceren beursorganisator easyFairs en BioForum, de sectororganisatie van de biologische landbouw en voeding, de eerste editie van Expo4Bio te Brussels Expo. Exposanten zijn biologisch gecertificeerd of reeds actief zijn in de biosector.

Expo4Bio wil zowel een ontmoetingsplatform zijn voor deelnemers uit de biologische keten als een plek voor kennisuitwisseling met een actueel programma van lezingen en workshops. De vakbeurs richt zich op deelnemers uit de hele keten: producenten, verwerkers, toeleveranciers, groothandel, bioboeren- en telers, foodservices en detailhandel. Ook ondernemers met interesse in biologische landbouw en voeding zijn welkom als bezoeker.

Benelux en Noord-Frankrijk

Organisatoren easyFairs en BioForum mikken op standhouders en bezoekers uit zowel België, Luxemburg, Noord-Frankrijk, Nederland als de grensstreek van Duitsland.

Expo4Bio zet in op kwaliteit en representativiteit voor deze toekomstgerichte sector in volle ontwikkeling, met legio kansen voor ondernemers. De doorgedreven kennis van sectorfederatie BioForum in combinatie met easyFairs’ ervaring en tools voor de succesvolle organisatie van vakbeurzen, leggen een degelijk fundament onder dit nieuwe initiatief.

Streven naar een kwalitatief, gecertificeerd aanbod


Om als exposant toegelaten te worden, moet een bedrijf biologisch gecertificeerd zijn of reeds actief zijn in de biosector. Op de standen wordt enkel biologisch gecertificeerde voeding en ecogelabelde non-food toegelaten. Voor andere productgroepen dient een aanvraag ingediend te worden bij de Adviesraad. Het hanteren van dit deelnamecriterium onderlijnt het streven naar een kwalitatief aanbod, conform de wettelijke bescherming van bioproducten.

Sterk seminarieprogramma

Naast een kwalitatief aanbod wordt ingezet op kennisuitwisseling dankzij een sterk seminarieprogramma, in samenwerking met onderzoekscentra, waarin actuele onderwerpen aan bod zullen komen. BioForum zal instaan voor de samenstelling van de thema’s en de programmatie van nationale en internationale sprekers.

Informatie: www.expo4bio.be

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...