€1,2 miljoen voor vitaminestart-up Yummygums

yummygums

Vitaminemerk Yummygums heeft €1,2 miljoen aan investeringen opgehaald via een groep business angels en Rabobank. De Nederlandse start-up gaat het groeigeld gebruiken voor marketing en uitbreiding in Europa. 

Yummygums verkoopt sinds 2017 vitaminesupplementen in de vorm van gummies, die worden verkocht in de eigen webshop en bij Etos. De investeringsronde is niet alleen een kans om groeigeld op te halen, het bedrijf wil ook relevante ervaring aantrekken, aldus het persbericht. Ruben Balian, co-owner & MD: “Bijna alle investeerders hebben een andere achtergrond, bijvoorbeeld in retail, food, online en health, maar ook de nodige kennis om ons bedrijf verder door Europa heen te schalen.”

Robert Lut, startup & scale-up bankier bij Rabobank, vertelt dat ze enthousiast werden van de gesprekken met Yummygums. “Ons team is altijd op zoek naar bedrijven zoals deze: met een innovatief product in een groeiende markt, die hebben bewezen snel op te kunnen schalen en met nog veel meer groeipotentie in het vat.”

De investering gaat in eerste instantie naar een brede marketinginzet om de merkbekendheid in Nederland en België te vergroten, maar de start-up heeft ook de eerste stappen gezet in Frankrijk en Duitsland. Yummygums verkoopt haar producten met name online via de eigen webshop, maar om de Europese bekendheid te vergroten, wil de start-up ook fysieke retailers inzetten. Ook gaat het merk het assortiment uitbreiden met nieuwe productvarianten en innovatieve productintroducties.

Lees ook
Inspiratiemiddag medicatie en voedingssupplementen

Inspiratiemiddag medicatie en voedingssupplementen

Op 1 oktober 2021 organiseerden Voeding & Farma en NPN een inspiratiemiddag over de interactie tussen medicatie en voedingssupplementen in Corpus Leiden. Conclusie: een betere toepassing van de gezamenlijke kennis over deze interactie kan leiden tot gezondheidswinst voor mens en samenleving.

Danone moderniseert Nutricia

Danone moderniseert Nutricia

Nutricia bestaat 125 jaar en dat viert moederbedrijf Danone met forse investeringen. Het voedingsmiddelenbedrijf moderniseert de fabriek in Zoetermeer, zodat de productiecapaciteit van babyvoeding en medische voeding groter wordt, terwijl het water- en energieverbruik juist resp. 50 en 25 % dalen.

40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

Air up, een Duitse scale-up die smaak aan water toevoegt via speciale geurpods, haalt €40 miljoen groeigeld binnen in een nieuwe investeringsronde geleid door Five Seasons Ventures. De fabrikant wil verder uitbreiden in Europa en ook naar de Verenigde Staten.