Foodhouse-app geeft informatie over producten uit supermarkt

attachment-Foodhouse

Wanneer consumenten meer willen meer weten over voedingsproducten dan biedt de Foodhouse-app uitkomst. Hiermee kunnen consumenten voedingswaarden vergelijken van meer dan 6000 voedingsproducten van drie grote supermarktformules: Albert Heijn, Jumbo en C1000.

De app biedt informatie over meer dan zesduizend producten, verdeeld over veertig belangrijke categorieën in de supermarkt. Ook kunnen producten vergeleken worden aan de hand van de belangrijkste voedingswaarden door de barcode te scannen.

‘Tevens biedt de app de mogelijkheid aan consumenten om productbeoordelingen te plaatsen en op basis hiervan producten te vergelijken,’ zegt oprichter Pieter van Herpen. Vergelijkingen kunnen worden gedaan op basis van voedingswaarden zoals energie, suiker, vet en zout.

Geen adviesorgaan

Voor ieder product staat informatie over de voedingswaarden, ingrediënten, fabrikanteninformatie, productbeschrijvingen, allergenen en winkelbeschikbaarheid.

Foodhouse is geen adviesorgaan maar een informatiebron, aldus Van Herpen.

 

Het bedrijf wil meer openheid bieden over producten door consumenten, fabrikanten, supermarkten, redacties van receptenwebsites en diëtisten samen te laten werken. Instellingen kunnen door een account aan te maken relevante productinformatie toevoegen aan Foodhouse.

 

Lees ook op voedingnu.nl:

Boodschapp-app versie voor Android

Boodschapp-app voor gezondere, bewustere en goedkopere keuze

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...