Foodie zet crowdfunding in om 'groene' eetgelegenheid te openen

attachment-crowdfunding

Foodblogger Yonca Özbilge, drijfveer achter Happy Earth Kitchen, wil haar passie voor plantaardig en onbewerkt eten graag delen. Na het organiseren van een aantal succesvolle kookworkshops, events en een veganistisch pop-up restaurant vindt zij het tijd haar kennis, opgebouwde netwerk en passie samen te brengen in een permanente locatie. Ze opent een winkel en een eetgelegenheid in Rotterdam. Via crowdfunding wil ze het kapitaal voor dit plan bij elkaar brengen.

Om haar startkapitaal te verwerven doet Yonca een beroep op iedereen die haar project Happy Earth een warm, groen hart toedraagt. Ze hoopt in maart haar zaak te kunnen openen. De actie heeft een korte looptijd en is pas succesvol als uiterlijk 26 februari het volledige doelbedrag is opgehaald. Investeren kan door bijvoorbeeld alvast een voorschot te nemen op een aankoop.

Veerkrachtige aarde

Yonca gelooft dat plantaardig eten niet alleen bijdraagt aan gezondere mensen, maar ook aan een gezondere en veerkrachtige aarde. Ze startte deze crowdfund actie met het doel: ‘Iedereen naar hartenlust boodschappen te laten doen en iets te eten zonder zich bezig te hoeven houden met verborgen ingrediënten, GMO’s of dierenleed.’

Zwaanhals

De winkel en eetgelegenheid zal uitsluitend plantaardige en ‘onbewerkte’ producten bevatten. Als deze manier van ‘voor en met elkaar’ investeren slaagt, kun je in maart op de Zwaanhals in Rotterdam terecht voor je biologische boodschappen; van een voedzame maaltijd, smoothie of kleurrijke mylkshake (plantaardige melk) tot workshops en events.

Lees ook
Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, openden maandag 14 september de eerste On the Way to PlanetProof week. Tot en met 19 september staan de producten met het keurmerk in de spotlights in supermarkten, televisiespots en social media.

Leestip: Met een virtualrealitybril naar de supermarkt

Leestip: Met een virtualrealitybril naar de supermarkt

Tijdens de zomerperiode deelde de redactie van Voeding Nu iedere vrijdag een lees-, luister- of kijktip. De rubriek blijkt populair, dus voorlopig houden we de rubriek erin. Vandaag een artikel uit de Volkskrant, over een experiment dat consumenten kan helpen duurzame keuzes te maken in de supermarkt.

Food100 van 2021 bekend

Food100 van 2021 bekend

De Food100 van 2021 is bekend. Op deze lijst van vijftig changemakers jonger dan 30 jaar én vijftig gamechangers ouder dan 30 jaar staan onder andere Jeanne van Ittersum van Trash'ure Taarten, Johan Leenders van Oranjehoen, Joost Rietveld en Merijn Corneel Koops van Too Good to Go, en Linda Klunder en Lars Gierveld van Kumasi Drinks.