Foodmonitor: Pasta en vlees populairste bezuinigingsproducten

attachment-pasta-027_cropped-31-446-332-12-1

De helft van de Nederlandse consumenten geeft aan te willen bezuinigen op voedingsmiddelen. Uit onderzoek van Foodmonitor blijkt dat pasta en vlees de twee producten zijn waar de consument als eerste op bezuinigt.

Foodmonitor vroeg consumenten aan de hand van tientallen voedingsmiddelen op welke producten zij als eerste zouden bezuinigen. Dat vlees hoog scoort binnen het onderzoek heeft waarschijnlijk te maken met de prijs van vleesproducten, deze ligt redelijk hoog. De keuze voor bezuinigingen op pasta was minder goed te plaatsen. Volgens Foodmonitor kan dit te maken hebben de belangstelling voor gezondheid, en de huidige trend te minderen in de hoeveelheid koolhydraten.

 

Kleinere porties

 

Ondanks de wens van de consument te willen bezuinigen, blijkt uit de praktijk dat veel consumenten zich vasthouden aan hun eetgewoontes. Fabrikanten kunnen inspelen op de bezuinigingswens van de consument door bijvoorbeeld kleinere porties van betere kwaliteit te verkopen.

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Nederlanders willen geen vitaminen uit pillen

Nederlandse consument is zich niet bewust van zoutinname

Nederlanders vinden dat ze niet te veel eten

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...