FrieslandCampina investeert fors in kindervoeding

attachment-Baby

FrieslandCampina investeert €130 miljoen in uitbreiding van de productielocaties in Beilen en Bedum. Daarmee speelt de zuivelproducent in op de groeiende vraag naar kindervoeding.

Met de investering is FrieslandCampina Domo in staat de totale productiecapaciteit van kindervoeding en de daarvoor benodigde ingrediënten, de komende jaren te verdubbelen.

 

Investeringen productielocaties

De productielocatie in Beilen ontvangt met €100 miljoen het grootste deel van de investering. Het geld wordt gebruikt voor uitbreiding van de mengcapaciteit, een nieuwe droger en een nieuwe verpakkingslijn voor kindervoeding. In Bedum wordt €30 miljoen euro geïnvesteerd in opschaling van de verwerkingscapaciteit van de ontzoute wei -ingrediënten.

 

Kwaliteitseisen kindervoeding

“Met deze investering wordt beter ingespeeld op de groeiende vraag naar ingrediënten en de productie van complete kindervoeding”, bevestigt Herman Ermens, managing director FrieslandCampina Domo. Volgens Ermens investeert het bedrijf ook in de toekomstige kwaliteitseisen die gesteld worden door klanten en wetgeving.

 

Werkgelegenheid

Op dit moment werken in de vestiging in Beilen ruim 500 mensen. De komende twee jaar verwacht de zuivelproducent een toename van zeker 100 werknemers. In Bedum, waar nu 72 mensen werken, komen er drie arbeidsplaatsen bij. Naar verwachting zijn de investeringen in 2013 gereed.

 

Azië

Kindervoeding is één van de speerpunten uit de strategie voor 2020 van FrieslandCampina. De groei komt onder meer voort uit een stijgende behoefte aan kwalitatief hoogwaardige kindervoeding, met name in Azië.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...