Genomineerden Jaarprijs Voedingscentrum 2011

attachment-jaarprijsvoedingscentrum20111

BlondVolkoren van Gb Plange The Netherlands BV, Honig Vezelrijk Pasta van Honig en KEES 45+ van Keesmakers BV zijn de drie genomineerdeN voor de Jaarprijs Voedingscentrum 2011.

De Jaarprijs is bestemd voor een gezond initiatief uit de voedingsmiddelensector. Dit kan een gezond product zijn, maar ook effectieve en originele manieren om die initiatieven te promoten. De winnaar mag een jaar lang het beeldmerk Winnaar Jaarprijs Voedingscentrum 2011 gebruiken.


Stemmen

De consument bepaalt welke van de drie genomineerde producten de uiteindelijke winnaar wordt. Vanaf 28 oktober tot en met 4 november kan iedereen via de website van het Voedingscentrum stemmen op één van de drie genomineerden voor de Jaarprijs Voedingscentrum.


De winnaar

Op 16 november wordt de winnaar bekend gemaakt door de directeur van het Voedingscentrum Felix Cohen. Dit gebeurt als afsluiter van het symposium 'Meer dan lekker –  smakelijke gezondheidsinnovaties', in museum Corpus in Leiden. Vorig jaar was AH extra mager vlees de winnaar.


Lees ook op voedingnu.nl:

Voedingscentrum: ’11 procent van de jongeren is vegetarisch’

Voedingscentrum lanceert online test over duurzaam eten

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...