Gezonde tussendoortjes populairder bij afvallen

Van 330 leden van afvalwebsite www.valtaf.nl kiest 63% vaker voor een gezond tussendoortje dan voor een ongezond tussendoortje. Slechts 15% eet overwegend ongezonde tussendoortjes, een vijfde wisselt tussen beide.

Van 330 leden van afvalwebsite  www.valtaf.nl  kiest 63% vaker voor een gezond tussendoortje dan voor een ongezond tussendoortje. Slechts 15% eet overwegend ongezonde tussendoortjes, een vijfde wisselt tussen beide.


De ondervraagden hebben geen voorkeur voor hartig of zoet. Fruit is met 44% het populairste zoete gezonde tussendoortje en een cracker of boterham met mager beleg is met 28% het meest gegeten hartige gezonde tussendoortje. Bij de ongezonde tussendoortjes genieten chips en chocolade de voorkeur. Op de vraag welke tussendoortjes gezonder gemaakt mogen worden noemt 30% chocolade. Chips staat op twee met 21%. Opvallend is dat 3% van de ondervraagden tussendoortjes zoals Evergreen en Sultana ongezond vindt, ze bevatten teveel suiker.


Tussendoortjes zijn nog altijd populair. Ruim acht op de tien personen geeft aan regelmatig een tussendoortje te eten. Evenveel mensen zeggen hier wel op te besparen als ze aan het afslanken zijn.


Over Valtaf.nl
Valtaf.nl is een virtuele gemeenschap met 120.000 deelnemers gericht op mensen die proberen af te vallen en een gezonde levensstijl willen aanleren. Op deze website kunnen mensen dagelijks hun gewicht invoeren en hun eetpatroon bijhouden. Bovendien biedt de website eet- en beweegdagboeken, clubs, chatboxen, discussiefora. Deelnemers met een Special Care abonnement krijgen professionele begeleiding van voedingdeskundigen.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...