Glutenvrije chocolade met marshmellows wint Free From award

attachment-geen-afbeelding-vmtfood-be

De chocoladebrokjes met marshmellows in een beker van het Britse bedrijf Perkier vonden de bezoekers van de Free From Food beurs, op 3 en 4 juni in Brussel, het meest innovatieve product.

Perkier kreeg voor de glutenvrije brokken de eerste Free From award uitgereikt tijdens de tweede editie van de Free From Food Expo. Ongeveer 400 van de 1000 stemmen gingen naar de gluten-en tarwevrije snack.

De bezoekers waardeerden dat het product uit te delen was. Bovendien reageerden ze positief op de bijzonder kleurrijke beker.

Ontbijt en snacks

Perkier richt zich op glutenvrije- en tarwevrije ontbijtproducten en snacks. Het bedrijf gebruikt glutenvrije grondstoffen zoals haver, boekweit, bruine rijst en gierst.

Behalve de winnende chocolade/marshmellowbrokken (Rocky Road genoemd in Engeland), heeft het bedrijf in het assortiment ontbijtgranen en een bakje met glutenvrije pap. Daar hoeft alleen maar heet water bij.

De verpakking heeft bewust een kleurrijke speelse uitstraling om ‘free from’ producten gewild te maken bij iedereen.

Lees ook
Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot

Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot

Er bestaan nog veel misvattingen over plantaardig eten, concludeert Upfield na een studie onder ruim duizend Nederlanders. Het gebrek aan kennis kan leiden tot productkeuzes die milieubelastender en minder gezond zijn dan de consument eigenlijk voor ogen heeft.

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Psychologische processen kunnen de smaakwaarneming en de keuze voor producten met een verlaagd suikergehalte beïnvloeden. Dit inzicht kan helpen de consumentenacceptatie van deze voedingsproducten te verhogen.

Innovatie plantaardige eiwitten: smaak, textuur en prijs zijn bepalend

Innovatie plantaardige eiwitten: smaak, textuur en prijs zijn bepalend

De transitie van dierlijke naar plantaardige eiwitten is een van de belangrijkste items binnen de food innovatie. Met een groeiende wereldbevolking en de klimaatverandering is ons huidige dieet weinig toekomstbestendig. We moeten minder dierlijk eiwit consumeren. De uitdaging is om consumenten zover te krijgen dat ze kiezen voor een plantaardig alternatief.