Groenten steeds populairder als gezonde snack

De consument kiest steeds vaker voor groenten en fruit als tussendoortje binnen of buiten huis. Voor telers en aanbieders van groenten en fruit valt hier goed op in te spelen.

De consument kiest steeds vaker voor groenten en fruit als tussendoortje binnen of buiten huis. Voor telers en aanbieders van groenten en fruit valt hier goed op in te spelen. Dit blijkt uit consumentenonderzoek dat in opdracht van AGF Promotie Nederland is uitgevoerd door het Productschap Tuinbouw en IPM Research & Advies.


Behalve gezondheid zijn de aspecten ‘genieten' en ‘gemak' de belangrijkste overwegingen en voorwaarden bij de aankoop van groenten en fruit. Barrières zijn onder andere gebrek aan kookkennis en -vaardigheid en de perceptie dat groenten en fruit niet ‘makkelijk' zijn. En dat past niet binnen de drukke levensstijl. Startende jongeren gaan weinig bewust om met hun eetpatroon. In de gezinsfase spelen groenten en fruit een belangrijkere rol in verband met de kinderen.


Aanleiding voor het onderzoek is de ontwikkeling van een nieuwe generieke promotiecampagne voor groenten en fruit, die men in het najaar van 2009 wil starten. De huidige campagne genaamd ‘FreshFactory' loopt na drie jaar af. AGF Promotie Nederland wil dan met de nieuwe campagne inhaken op de trends en toekomstige ontwikkelingen bij de consument op het gebied van groenten en fruit.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...