HAK stapt in vers

HAK sandwich

Groenteverwerker HAK wil consumenten meer groente laten eten. Dat doet het bedrijf door nieuwe eetmomenten buiten de avondmaaltijd te creëren.

De vernieuwde productiefaciliteit in Den Bosch werd deze week officieel in gebruik genomen. Vanaf die plek gaat HAK, naast zijn traditionele conserven-lijn, koelverse groenteproducten leveren aan onder meer tankstations, cateraars en supermarkten.

Lees hier het hele verhaal...

Foodlog

Meer over
Lees ook
Gezonde Smikkelweken van start

Gezonde Smikkelweken van start

Spoony organiseert voor de tweede keer de Gezonde Smikkelweken, een groenten inspiratie programma voor alle kinderen in de leeftijd 4 tot 12 jaar. Zo’n 50.000 kinderen gaan op zo’n 600 buitenschoolse opvang locaties en thuis op groente ontdekkingstocht. Het doel is om kinderen meer groente te laten eten.

Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente

Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente

Door biologische groente en fruit bij elkaar te leggen kan de verkoop met 60% stijgen, blijkt uit een 10-weekse pilot in twee supermarkten in Brabant, uitgevoerd door BioNederland en het GroentenFruit Huis. De pilot dient als testcase voor de Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’.

Prentenboek over gezonde voeding voor basisscholen

Prentenboek over gezonde voeding voor basisscholen

Studio Groot doneert samen met Koppert Cress een prentenboek over gezonde voeding aan alle basisscholen in Westland en Midden-Delfland. Het boek vertelt kinderen de do’s en don’ts van gezonde voeding en legt uit waarom vitamines belangrijk zijn.