Iglo herintroduceert plantaardige spinazie à la crème

attachment-iglo_alpro

Spinazie met Alpro is weer verkrijgbaar in de supermarkt. Het product werd acht jaar geleden al op de markt gebracht, maar werd wegens slechte verkoop uit het schap gehaald. Iglo en Alpro hopen op een succesvolle herintroductie nu plantaardig eten populairder wordt.

Spinazie met Alpro is een vervanging voor de reguliere spinazie á la créme. Iglo geeft aan dat de ingrediënten nog hetzelfde zijn als toen het acht jaar geleden geïntroduceerd werd.

VMT schreef in 2008 over dit product.

Trend

“We zien dat plantaardig en gluten- en lactosevrij eten nu meer een trend is. Ook was toendertijd Alpro nog niet zo bekend. Wij verwachten dat het product nu wel meer verkocht zal worden”, aldus een woordvoerder van Iglo over de herintroductie.

Cholesterolarm

Het spinazieproduct werd acht jaar geleden gepromoot als “passend in een cholesterolarm dieet”. Dit is bij deze herintroductie weggelaten. Iglo geeft aan dat cholesterolarm dit keer geen onderdeel is van hun communicatie. Ze focussen op de boodschap dat spinazie met Alpro geschikt is voor mensen met lactose- en glutenintolerantie.

100% plantaardig

Traditionele spinazie à la crème wordt gebonden met meel, en is daarom niet geschikt voor mensen met een glutenintolerantie. De melkproducten zijn vervangen met plantaardige producten van Alpro, waardoor ook mensen met lactose-intolerantie dit product kunnen gebruiken.

De spinazie is verkrijgbaar in een verpakking van 400 gram, voor een prijs van €1,39. 

 

Lees ook
Dutch Design: groene Camembert op basis van tuinbonen

Dutch Design: groene Camembert op basis van tuinbonen

Nieuwe ontwerpen met eiwitrijke peulvruchten van Hollandse bodem. Dat was het idee achter Food Lab Pulses waarbij een jaar lang een designer aan een primaire landbouwproducent werd gekoppeld. Tijdens de Dutch Design Week, afgelopen week, presenteerden vijf koppels in een webinar hun creaties, van ‘bonenmelk’ tot groene camambert, Fabambert genoemd.Het...

Jonge generatie positief over vegetarisch eten

De jonge generatie (18-29 jarigen) staat positiever tegenover vegetarisch eten dan de oudere generaties. Ouders vinden het belangrijk kinderen met vegetarisch eten op te laten groeien.Dit blijkt uit onderzoek van Kien onder 1.207 Nederlanders van 18 jaar en ouder, in aanloop naar de Vega Favorieten-campagne. Met deze campagne willen de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever zoveel mogelijk Nederlanders inspireren om minder vlees te eten door het uitreiken van een cadeaukaart voor bijvoorbeeld een vleesvervanger, vegetarische maaltijd of de ‘Vega Favorieten’-inspiratie doos. Volgens...

Vleesconsumptie stijgt, maar ook populariteit vleesvervangers neemt toe

Vleesconsumptie stijgt, maar ook populariteit vleesvervangers neemt toe

Ondanks een toenemende populariteit voor vleesvervangers, is de vleesconsumptie in Nederland in 2019 voor het tweede jaar op rij gestegen. Dat stelt de dierenrechtenorganisatie Wakker Dier op basis van onderzoek door het bureau Wageningen Economic Research. Tegelijkertijd met deze cijfers, publiceert de ING een rapport waaruit blijkt dat de Europese...