Iglo herintroduceert plantaardige spinazie à la crème

attachment-iglo_alpro

Spinazie met Alpro is weer verkrijgbaar in de supermarkt. Het product werd acht jaar geleden al op de markt gebracht, maar werd wegens slechte verkoop uit het schap gehaald. Iglo en Alpro hopen op een succesvolle herintroductie nu plantaardig eten populairder wordt.

Spinazie met Alpro is een vervanging voor de reguliere spinazie á la créme. Iglo geeft aan dat de ingrediënten nog hetzelfde zijn als toen het acht jaar geleden geïntroduceerd werd.

VMT schreef in 2008 over dit product.

Trend

“We zien dat plantaardig en gluten- en lactosevrij eten nu meer een trend is. Ook was toendertijd Alpro nog niet zo bekend. Wij verwachten dat het product nu wel meer verkocht zal worden”, aldus een woordvoerder van Iglo over de herintroductie.

Cholesterolarm

Het spinazieproduct werd acht jaar geleden gepromoot als “passend in een cholesterolarm dieet”. Dit is bij deze herintroductie weggelaten. Iglo geeft aan dat cholesterolarm dit keer geen onderdeel is van hun communicatie. Ze focussen op de boodschap dat spinazie met Alpro geschikt is voor mensen met lactose- en glutenintolerantie.

100% plantaardig

Traditionele spinazie à la crème wordt gebonden met meel, en is daarom niet geschikt voor mensen met een glutenintolerantie. De melkproducten zijn vervangen met plantaardige producten van Alpro, waardoor ook mensen met lactose-intolerantie dit product kunnen gebruiken.

De spinazie is verkrijgbaar in een verpakking van 400 gram, voor een prijs van €1,39. 

 

Lees ook
Vlees voert niet altijd de boventoon, waardering voor plantaardig eten varieert met eetstijl

Vlees voert niet altijd de boventoon, waardering voor plantaardig eten varieert met eetstijl

De professionals zijn het allang eens dat een meer plantaardig en minder dierlijk dieet gunstig is voor de gezondheid van mens en milieu. Nu het grote publiek nog. Dat verandert het voedselconsumptiegedrag nog maar mondjesmaat in deze richting. Toch is te wijzen op bewegingsruimte. Vlees en vis zingen niet altijd en bij iedereen een toontje hoger dan...

Albert Heijn verdubbelt vega(n) assortiment

Albert Heijn verdubbelt vega(n) assortiment

Supermarktketen Albert Heijn verdubbelt haar assortiment van vegetarische, vegan en plantaardige producten. Daarmee wil de supermarkt inspelen op het toenemende aantal flexitariërs. Dit najaar voegt Albert Heijn 70 nieuwe eigen merk producten toe aan het vega(n) assortiment.“Het is onze missie om beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. Een tijd...

Mensen kunnen neofobie overwinnen als ze voordelen van insecten zien

Mensen kunnen neofobie overwinnen als ze voordelen van insecten zien

Consumenten zijn bereid om insecten te proberen, wanneer ze de voordelen ervan zien op het gebied van duurzaamheid en gezondheid.Dat blijkt uit onderzoek van universiteiten in verschillende landen, gepubliceerd in het tijdschrift Foods. Barrière om insecten te eten Insecten zijn een duurzame alternatieve eiwitbron, evenals plantaardige eiwitten. Toch...