Internationale Osteoporose Stichting lanceert online Vitamine D-kaart

attachment-vitamine-D

De International Osteoporosis Foundation (IOF) heeft een online kaart gelanceerd waarop staat hoe het met de vitamine D-status is gesteld in bepaalde landen. De kaart werd mede mogelijk gemaakt door DSM, leverancier van onder andere vitamine D.

De kleuren op de kaart geven aan of de vitamine D-status optimaal, sub-optimaal of ontoereikend is of dat er sprake is van een vitamine D-tekort. Voor de samenstelling van de kaart zijn 200 onderzoeken uit 46 landen gebruikt, die zijn gepubliceerd tussen 1990 en 2011. De IOF wil met de kaart een hulpmiddel bieden aan zorgprofessionals die te maken hebben met het bestrijden van vitamine D-tekorten.

 

Vitamine D-status

Professor Bess Dawson-Hughes, algemeen secretaris van de IOF, zegt: ‘De kaart geeft informatie over vitamine D-tekorten in veel gebieden van de wereld en over verschillende bevolkingsgroepen. Het aantal ouderen groeit over de hele wereld. Vitamine D-tekorten kosten de gezondheidszorg van landen wereldwijd veel geld. Het is dus belangrijk om iedereen wakker te schudden en duidelijk te maken hoe belangrijk een optimale vitamine D-status is.’

Meer over
Lees ook
Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina heeft voor het eerst een trendrapport gemaakt voor het jaar 2019-2020. Hieruit komen drie hoofdtrends en ook een aantal microtrends naar voren. Wat waren de bevindingen van het Nederlandse zuivelbedrijf?Elk jaar worden verschillende trends voor de voedingsmiddelenindustrie op een rijtje gezet voor het volgende jaar. Voor het eerst heeft...

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn is gekozen als Liegebeest 2019 in de verkiezing van Wakker Dier. De supermarktketen kreeg 7.000 van de in totaal 19.000 uitgebrachte stemmen.Albert Heijn kreeg zijn nominatie vanwege de verpakking van de AH kip, waarop staat dat de kip ‘meer ruimte’ heeft. Volgens Wakker Dier geeft de supermarktketen haar kippen echter de minste ruimte,...