Jamie Oliver protege presenteert kookboek voor drukke mens

attachment-tastydays

Het druk hebben geldt vaak als excuus om niet te koken. Een lekker maal bereiden kost immers veel tijd. Andy Harris, hoofdredacteur van Jamie Magazine, speelt met zijn kookboek ‘Tasty Days’ in op deze problematiek.

In het boek staan mediterrane- en exotische gerechten die volgens Harris in tien tot maximaal veertig minuten klaar te maken zijn. De recepten variëren van een simpele burger of salade tot een frittata met oesters en bacon en granaatappelijs.

Snelle voedselbereiding

Gekleurde flappen navigeren de lezer naar de vegetarische-, vlees- en vismaaltijden die in tien, twintig of maximaal veertig minuten op tafel te toveren zijn.  Een knolraaploof met chorizo en kikkererwten valt in tien minuten te serveren. Niet alleen gezondheid en snelheid spelen een rol in Harris’ kookboek, ook het aspect smaak.

Andy Harris

Andy Harris publiceerde eerder ‘Een maand in Marrakesh’ en werkt momenteel als hoofdredacteur van Jamie Magazine in Engeland dat in 46 landen in de winkels ligt, waaronder in Nederland. Harris was ook betrokken bij het opzetten van kookpublicaties als Gourmet Traveller in Australië en Williams-Sonoma Taste in de Verenigde Staten.

Tasty Days verscheen op 9 oktober en kost €24, 95.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...