Jumbo Foodmarkt en Amphia Ziekenhuis gaan samen voor gezond

attachment-jumbo

Jumbo Foodmarkt in Breda gaat, in samenwerking met Mediq Apotheek en het Amphia Ziekenhuis, consumenten begeleiden bij een gezonde leefstijl en bewuste voedselkeuze. Zo zullen diëtisten van het ziekenhuis regelmatig op de winkelvloer aanwezig zijn.

Vanaf 27 maart, als het nieuwe supermarktconcept opent, kunnen klanten hun boodschappen combineren met het ophalen van hun medicijnen. Klanten van Jumbo Foodmarkt kunnen zeven dagen per week terecht bij het Mediq Apotheek Servicepunt in Jumbo Foodmarkt.

 

Aandacht voor gezonde voeding

Jumbo Foodmarkt en Amphia willen aandacht besteden aan gezonde voeding. Zo zullen zij onderwerpen aan het licht brengen zoals het belang van bepaalde voedingsstoffen bij bijvoorbeeld diabetes. Diëtisten van het Amphia Ziekenhuis zijn regelmatig op de winkelvloer aanwezig. Ook zal er in de Jumbo Foodmarkt elke maand een workshop gegeven worden met verschillende onderwerpen, zoals voeding bij maag- en/of darmproblemen en voeding bij allergie.

 

Verantwoord bereiden

Niet alleen binnen de winkel zullen Jumbo Foodmarkt en het Amphia Ziekenhuis samenwerken.  Naast het bereiden van verse maaltijden in Jumbo Foodmarkt gaan koks ook voor het ziekenhuis aan de slag. De koks laten, in samenwerking met de diëtisten van het Amphia Ziekenhuis, zien wat gezonde keuzes zijn met betrekking tot voeding. Specifieke doelgroepen krijgen te zien op welke wijze producten verantwoord bereid kunnen worden.

 

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...