Kinderen leren koken door ‘Expeditie Lekker Fit’

attachment-140414163341elf2resized2880x2880cropped18446332445

Kinderen van basisscholen in Woudrichem leren door basisschoolproject ‘Expeditie Lekker Fit’ alles over voeding en bewegen.

Zes scholen en zo’n 800 leerlingen hebben in de afgelopen weken meegedaan aan het project Expeditie Lekker Fit, waarbinnen informatieve en praktijklessen over voeding centraal staan met leerzame uitstapjes en kookworkshops ter ondersteuning. Onder begeleiding van een professionele kok kregen de kinderen onderwezen hoe ze  gezonde recepten met groente en fruit kunnen maken. Vervolgens mochten de ouders en opa’s en oma’s proeven. Ook zijn er in het project uitstapjes naar supermarkten gemaakt waarbij de kinderen onder begeleiding van een diëtist etiketten leren lezen.

Het doel van Expeditie Lekker Fit! is leerlingen kennis en bewustzijn bij te brengen over een gezonde leefstijl en daardoor te motiveren om verantwoord te eten en meer te bewegen. Alle partijen beogen hiermee het percentage overgewicht te stabiliseren en als het even kan te reduceren.

Expeditie Lekker Fit! is een samenwerkingsverband van zes basisscholen, gemeente Woudrichem, GGD West-Brabant en HAK Groente Instituut.

Lees verder op Voeding Nu online:

Expeditie Lekker Fit leert kinderen gezonder leven

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...