Landelijke richtlijn borstvoeding bepleit door TNO

Veel moeders blijken ontevreden over de tijd die zij borstvoeding gegeven hebben. De begeleiding en ondersteuning zou beter kunnen.

Uit onderzoek dat TNO samen met de Verloskunde Academie in Amsterdam uitvoerde blijkt dat veel moeders ontevreden zijn over de tijd die zij borstvoeding hebben gegeven. De begeleiding en ondersteuning bij het geven van borstvoeding kan beter. Hiervoor pleit TNO voor een landelijke richtlijn borstvoeding die alle zorgverleners verbindt, onder wie kraamverzorgenden, verpleeg- en verloskundigen, artsen en specialisten in het ziekenhuis. Deze zorg moet goed op elkaar afgestemd zijn om tegengestelde adviezen aan moeders te voorkomen.


De onderzoekers vroegen drie jaar na de bevalling aan 1300 vrouwen hoe zij hun kraamperiode ervaren hebben. Iets meer dan de helft van de vrouwen had liever langer zelf willen voeden: tweederde van deze vrouwen voelden zich daarover teleurgesteld, één op de vijf zelfs zeer teleurgesteld. Een andere groep vrouwen was opgelucht en blij dat de borstvoeding gestopt was, wat volgens de onderzoekers een teken is dat het geven van borstvoeding door hen als een last wordt ervaren.


Meer informatie:


www.tno.nl/downloads/relatie_borstvoedingsduur_tevredenheid.pdf

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...