Lidl is de eerste supermarkt die in Nederland die start met een pilot op de Eco-Score, het nieuwe label dat consumenten moet helpen in één oogopslag een duurzame keuze te maken.

De pilot loopt van 2 augustus tot 31 oktober 2021 in 7 Lidl-winkels in de regio’s Arnhem, Ede en Nijmegen. Het is een vervolg op de introductie van de Eco-Score in filialen van Lidl in Berlijn. Lidl drukt het logo af op de prijskaarten van ongeveer 50 koffie- en theeartikelen.

Doel van het label is om op een eenvoudige wijze transparanter te communiceren over de ecologische impact van een product. Eco-Score lijkt qua vormgeving op de Nutri-Score, maar is specifiek gericht op duurzaamheid, terwijl de Nutri-Score de voedingswaarden van een product beoordeelt. Eco-Score is een scoresysteem van 0 tot 100, waarbij de hoogste score de letter A krijgt (donkergroen, duurzaam) en de laagste score een E (rood, niet duurzaam).

Na 31 oktober gaat Lidl het resultaat van de pilot evalueren, om te bepalen of het gebruik ervan wordt voortgezet.

Dit artikel verscheen eerder op: Evmi

Altijd op de hoogte blijven?