Meer snoep, koek en chocola in boodschappenwagen dan in winkelmandje

attachment-boodschap_cropped-100-465-349-3-4

Mensen die met een boodschappenwagentje winkelen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola dan mensen die met een winkelmandje winkelen. Ook is er een verschil tussen mensen met kinderen en zonder kinderen. Mensen met kinderen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola.

Dit blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau GfK Panel Services aan. GfK publiceert wekelijks/maandelijks de meest recente ontwikkelingen in de supermarktomzet.


Kinderen

Het onderzoek toont aan dat mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelwagen de meeste snoep, koek, en chocola kopen, namelijk 6,3 procent van hun totale aankoop. Dit is 0,8 procent meer dan mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Winkelwagentje

Ook mensen zonder kinderen kopen meer snoep, koek en chocola als zij met een winkelwagen winkelen in plaats van een winkelmandje. 5,2 procent van hun aankopen bestaat uit snoep, koek en chocola. Dit is 1 procent meer dan mensen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Lees ook op voedingnu.nl:

Boodschapp-app voor gezondere, bewustere en goedkopere keuze

Grote behoefte aan duidelijk voedselkeuzelogo

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...