Meer snoep, koek en chocola in boodschappenwagen dan in winkelmandje

attachment-boodschap_cropped-100-465-349-3-4

Mensen die met een boodschappenwagentje winkelen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola dan mensen die met een winkelmandje winkelen. Ook is er een verschil tussen mensen met kinderen en zonder kinderen. Mensen met kinderen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola.

Dit blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau GfK Panel Services aan. GfK publiceert wekelijks/maandelijks de meest recente ontwikkelingen in de supermarktomzet.


Kinderen

Het onderzoek toont aan dat mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelwagen de meeste snoep, koek, en chocola kopen, namelijk 6,3 procent van hun totale aankoop. Dit is 0,8 procent meer dan mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Winkelwagentje

Ook mensen zonder kinderen kopen meer snoep, koek en chocola als zij met een winkelwagen winkelen in plaats van een winkelmandje. 5,2 procent van hun aankopen bestaat uit snoep, koek en chocola. Dit is 1 procent meer dan mensen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Lees ook op voedingnu.nl:

Boodschapp-app voor gezondere, bewustere en goedkopere keuze

Grote behoefte aan duidelijk voedselkeuzelogo

Meer over
Lees ook
Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

FrieslandCampina heeft voor het eerst een trendrapport gemaakt voor het jaar 2019-2020. Hieruit komen drie hoofdtrends en ook een aantal microtrends naar voren. Wat waren de bevindingen van het Nederlandse zuivelbedrijf?Elk jaar worden verschillende trends voor de voedingsmiddelenindustrie op een rijtje gezet voor het volgende jaar. Voor het eerst heeft...

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn winnaar Liegebeest 2019

Albert Heijn is gekozen als Liegebeest 2019 in de verkiezing van Wakker Dier. De supermarktketen kreeg 7.000 van de in totaal 19.000 uitgebrachte stemmen.Albert Heijn kreeg zijn nominatie vanwege de verpakking van de AH kip, waarop staat dat de kip ‘meer ruimte’ heeft. Volgens Wakker Dier geeft de supermarktketen haar kippen echter de minste ruimte,...