Meer snoep, koek en chocola in boodschappenwagen dan in winkelmandje

attachment-boodschap_cropped-100-465-349-3-4

Mensen die met een boodschappenwagentje winkelen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola dan mensen die met een winkelmandje winkelen. Ook is er een verschil tussen mensen met kinderen en zonder kinderen. Mensen met kinderen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola.

Dit blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau GfK Panel Services aan. GfK publiceert wekelijks/maandelijks de meest recente ontwikkelingen in de supermarktomzet.


Kinderen

Het onderzoek toont aan dat mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelwagen de meeste snoep, koek, en chocola kopen, namelijk 6,3 procent van hun totale aankoop. Dit is 0,8 procent meer dan mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Winkelwagentje

Ook mensen zonder kinderen kopen meer snoep, koek en chocola als zij met een winkelwagen winkelen in plaats van een winkelmandje. 5,2 procent van hun aankopen bestaat uit snoep, koek en chocola. Dit is 1 procent meer dan mensen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Lees ook op voedingnu.nl:

Boodschapp-app voor gezondere, bewustere en goedkopere keuze

Grote behoefte aan duidelijk voedselkeuzelogo

Meer over
Lees ook
Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

Bij AH-zusterbedrijf Delhaize is deze week een loyalityprogramma van start gegaan waarbij klanten korting krijgen op producten met een Nutri-Score A of B.Het programma is gekoppeld aan de Plus-klantenkaart van de keten, schrijft Distrifood. Vanaf vandaag tot en met 31 december krijgen klanten op vertoon van de kaart in alle supermarkten en online 20...

HAK kartrekker in Nutri-Score-karavaan

HAK kartrekker in Nutri-Score-karavaan

Groente-en peulvruchtenfabrikant HAK start deze week met het leveren van producten voorzien van het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Een korte inventarisatie laat zien dat nagenoeg alle HAK-producten een A krijgen. Van de 81 producten krijgen er slechts drie een B en drie een C, de rest krijgt A.Het is niet heel opvallend dat de groenteproducten erg goed...

Productnieuws: Meet Jack en Bolscher produceren samen vegan jackfruit producten

Productnieuws: Meet Jack en Bolscher produceren samen vegan jackfruit producten

Start-up Meet Jack en vleesproducent Bolscher werken per september samen aan de productie en verkoop van vegan jackfruitproducten.Jackfruit is een vrucht die snel groeit, weinig water verbruikt en pesticiden afstoot. Het vruchtvlees van jackfruit is eetbaar en heeft een stevige bite. Meet Jack Meet Jack ontwikkelde de afgelopen twee jaar verschillende...