Meer snoep, koek en chocola in boodschappenwagen dan in winkelmandje

attachment-boodschap_cropped-100-465-349-3-4

Mensen die met een boodschappenwagentje winkelen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola dan mensen die met een winkelmandje winkelen. Ook is er een verschil tussen mensen met kinderen en zonder kinderen. Mensen met kinderen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola.

Dit blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau GfK Panel Services aan. GfK publiceert wekelijks/maandelijks de meest recente ontwikkelingen in de supermarktomzet.


Kinderen

Het onderzoek toont aan dat mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelwagen de meeste snoep, koek, en chocola kopen, namelijk 6,3 procent van hun totale aankoop. Dit is 0,8 procent meer dan mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Winkelwagentje

Ook mensen zonder kinderen kopen meer snoep, koek en chocola als zij met een winkelwagen winkelen in plaats van een winkelmandje. 5,2 procent van hun aankopen bestaat uit snoep, koek en chocola. Dit is 1 procent meer dan mensen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Lees ook op voedingnu.nl:

Boodschapp-app voor gezondere, bewustere en goedkopere keuze

Grote behoefte aan duidelijk voedselkeuzelogo

Meer over
Lees ook
Wakker Dier opent Liegebeestverkiezing 2019

Wakker Dier opent Liegebeestverkiezing 2019

Wakker Dier nomineert vandaag vijf kandidaten voor de Liegebeestverkiezing 2019. De dierenwelzijnsorganisatie nomineert McDonalds, Milka, Bord Bia, Jumbo en Albert Heijn.Wakker Dier organiseert de Liegebeestverkiezing om misleiding en leugenachtige claims over dierenwelzijn tegen te gaan. Anne Hilhorst van Wakker Dier zegt het volgende over de verkiezingen:...

Consumentenbond: ‘Slechts 1 op de 8 ontbijtkoeken scoort Nutri-Score A’

Consumentenbond: ‘Slechts 1 op de 8 ontbijtkoeken scoort Nutri-Score A’

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de meeste ontbijtkoeken Nutri-Score C of D krijgen. Enkel ‘zero%’ en ‘lower cal’ ontbijtkoeken krijgen A-score.De Consumentenbond constateerde een aanbod van tachtig ontbijtkoeken in de markt. Daarvan onderzocht zij vijftig verschillende soorten en merken om een goed beeld van de markt te krijgen. Voor...

Consumentenbond: ‘Te weinig vitamine D in multivitamines voor peuters’

Consumentenbond: ‘Te weinig vitamine D in multivitamines voor peuters’

Bijna de helft van de multivitamines voor peuters bevat (veel) te weinig vitamine D. Daarmee zijn deze niet afgestemd op de behoeften van jonge kinderen, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.Sommige peuters zijn slechte eters, waardoor veel ouders ze voor de zekerheid multivitamines geven. Uit onderzoek blijkt echter dat peuters slechts zelden...