Meer snoep, koek en chocola in boodschappenwagen dan in winkelmandje

attachment-boodschap_cropped-100-465-349-3-4

Mensen die met een boodschappenwagentje winkelen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola dan mensen die met een winkelmandje winkelen. Ook is er een verschil tussen mensen met kinderen en zonder kinderen. Mensen met kinderen kopen gemiddeld meer snoep, koek en chocola.

Dit blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau GfK Panel Services aan. GfK publiceert wekelijks/maandelijks de meest recente ontwikkelingen in de supermarktomzet.


Kinderen

Het onderzoek toont aan dat mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelwagen de meeste snoep, koek, en chocola kopen, namelijk 6,3 procent van hun totale aankoop. Dit is 0,8 procent meer dan mensen met kinderen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Winkelwagentje

Ook mensen zonder kinderen kopen meer snoep, koek en chocola als zij met een winkelwagen winkelen in plaats van een winkelmandje. 5,2 procent van hun aankopen bestaat uit snoep, koek en chocola. Dit is 1 procent meer dan mensen die boodschappen doen met een winkelmandje.


Lees ook op voedingnu.nl:

Boodschapp-app voor gezondere, bewustere en goedkopere keuze

Grote behoefte aan duidelijk voedselkeuzelogo

Meer over
Lees ook
HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

HAK hoopt op teelt Hollandse kikkererwt

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK laat dit jaar opnieuw kikkererwten telen in Zeeuws-Vlaanderen. Dit is een tweede proef na een succesvolle eerste proef in 2018. Hiermee streeft HAK ernaar zoveel mogelijk van haar groenten en peulvruchten lokaal te verbouwen.Na de succesvolle eerste proef vorig jaar, wil HAK door middel van een tweede testperiode...

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

NAGF: ‘Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit’

Nudges om de verkoop van groenten en fruit in supermarkten te stimuleren, hebben een positief effect. Met een paar simpele nudges zijn consumenten aan te sporen om meer groenten en fruit te kopen.Onlangs gaf een Brits onderzoek suggesties voor de inrichting van een gezonde supermarkt. Het Nederlandse Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) voerde...

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Omzet vleesvervangers in tweeënhalf jaar 51% gestegen

Een nieuw onderzoek van IRI Nederland laat zien dat de omzet van vleesvervangers sinds 2017 met 51% is gestegen. De omzet van vers vlees daarentegen is gedaald. De omzet van vlees is nog steeds wel het hoogst.De populariteit van vleesvervangers neemt toe. ABN Amro voorspelde eerder dit jaar al dat de vleesvervangermarkt zowel in 2019 als in 2020 met...