Mensen schamen zich niet voor doggybag

attachment-doggy-bag

Het merendeel van de Voeding Nu lezers schaamt zich niet voor een doggybag. Van de lezers die hun stem op deze website uitbrachten is 59 procent het eens met de stelling ‘Ik ben voor een doggybag’.

Op de vraag ‘Ben je voor of tegen een doggybag of zijn er andere wegen om verspilling tegen te gaan?’ antwoordde 59 procent ‘Mee eens, ik ben voor een doggybag, ken daarbij geen schaamte, heb hem al jaren gemist’.

 

Schaam

Een kleinere groep van 19 procent is weliswaar voor het gebruik van de doggybag, maar schaamt zich er wel voor.

 

Op maat koken

Niet iedereen is het eens met het gebruik van de doggybag. 22 procent is tegen en wil dat er meer op maat gekookt wordt. In de reacties komt dit meerdere malen naar voren. ‘Op maat koken heeft tenslotte verreweg mijn voorkeur’, schrijft Marieke Bemelman.

 

Veiligheid

Ook zijn er mensen die zich zorgen maken over de houdbaarheid van het eten. Zo schrijft Frank Jonker: ‘Daarnaast wordt het ongemoeid vervoerd waardoor de kwaliteit achteruit gaat, kans op besmetting plaatsvindt. Dan wordt het alsnog weggegooid. En er is dan ook nog eens extra verpakking gebruikt’. 

Denkt u dat productverbetering bijdraagt aan een gezondere bevolking?

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...