Nagelkerke: technoloog en voedingskundige samen optrekken

attachment-Ad-Nagelkerke

Levensmiddelentechnologen en voedingskundigen zouden meer gezamenlijk moeten optrekken om zo tot betere innovaties te komen.

Dit stelt Ad Nagelkerke; de nieuwe voorzitter van het Network for Food Experts (NVVL). Hier valt nog veel winst te behalen, meent hij.

 

Nagelkerke neemt het stokje over van Hans Wildebroer die vier jaar aan het roer stond bij de NVVL. In het dagelijks leven is hij partner bij adviesbureau Schuttelaar & Partners.

 

Na zijn studie levensmiddelentechnologie meldde Nagelkerke zich aan als lid van de NVVL. Nooit eerder speelde hij een actieve rol bij de netwerkclub tot nu.  “Deze rol past echt bij mij.”

 

Snellere innovaties

Levensmiddelentechnologen hebben in Nagelkerke’s optiek nog te weinig met voeding en omgekeerd hebben voedingskundigen weinig met technologie. Dat wil hij veranderen.

 

Consumenten willen niet alleen gezonde- maar ook gemakkelijke voeding, hierin kunnen technoloog en voedingskundige elkaar uitstekend aanvullen en tot een goede innovatie komen, benadrukt de NVVL-voorman.

 

Als voorzitter van de NVVL wil hij doorgaan met het versterken van de netwerken. Tijdens het voorjaarssymposium ‘Future Foods: the next frontiers’ bij de hogeschool HAS Den Bosch zullen zowel technologen en voedingskundigen aan hun trekken komen.

 

Homepage NVVL

 

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...