Nederlanders willen groenten en fruit uit eigen tuin

attachment-moestuin

Zestig procent van de Nederlanders kiest liever groenten en fruit uit de eigen tuin dan uit de winkel. Dat blijkt uit een Europees consumentenonderzoek dat is uitgevoerd onder 17 landen in opdracht van Bakker, een Europese tuinspecialist die dit jaar haar 70e verjaardag viert.

Aan het onderzoek doen 26760 deelnemers mee, waaronder ruim 2200 Nederlanders.

 

Moestuin

Uit het onderzoek blijkt dat moestuinen niet alleen in Nederland, maar ook elders in Europa geliefd zijn. Volgens het onderzoek van Bakker is de moestuin ‘bezig aan een ware comeback’. Favoriet in Nederland zijn het zelf kweken en telen van aardbeien (60%), kruiden (50%) en tomaten (43%). 10% van de Nederlanders vindt moestuinieren ouderwets.

 

John van Rooijen, product manager van Bakker, merkt de toegenomen belangstelling voor de moestuin ook aan de verkoopcijfers. ‘We signaleren de laatste tijd een stijging in de verkoop van moestuinproducten. Daar spelen we op in door het assortiment zaden, kweekbenodigdheden en overige producten voor de moestuin uit te blijven breiden.

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Groentecongres: oplossingen voor meer groenteconsumptie

Moestuin uittekenen met de Moestuin Planner

Lees ook
Groente- en fruitconsumptie Nederland neemt toe

Groente- en fruitconsumptie Nederland neemt toe

De consumptie van groente en fruit in Nederland steeg in 2021. Nederlandse huishoudens kochten 3 procent meer groente en fruit ten opzichte van het voorgaande jaar, blijkt uit een analyse van GroentenFruit Huis, op basis van cijfers van het GfK.

De voordelen van je eigen eten verbouwen

De voordelen van je eigen eten verbouwen

Aardappelen uit Peru, sperziebonen uit Kenia en wortels uit. Door Covid zijn we bewuster geworden van onze lokale boeren. Initiatieven zoals: Support Your Locals, werden opgestart en flink gesteund. Dat groenten gedistribueerd worden vanuit de hele wereld, wisten we al.

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.