Nederlanders zijn meer gaan snoepen

snoep

In de eerste vier maanden van 2021 is de Nederlandse consument meer gaan snoepen. Dit blijkt uit onderzoek van IRI, uitgevoerd in opdracht van ABN AMRO.

Supermarkten, benzinepompen en drogisterijen verkochten in de eerste vier maanden van dit jaar meer zoetwaren. Er werd 3 procent meer chocolade en 4 procent meer snoep verkocht. Ook in 2020 steeg de verkoop van deze zoetwaren met 4, respectievelijk 2 procent. Verreweg het meeste hiervan werd via de supermarkt verkocht. Vanwege toenemende prijzen steeg de omzet op deze producten nog sterker. In 2020 groeide de omzet van chocola met 7 procent en die van snoep met 6 procent. In de eerste vier maanden van 2021 groeide deze omzet voor beide met 9 procent.

Oorzaak is zeer waarschijnlijk de coronacrisis. Met name de online verkoop van snoep en chocolade nam toe. Er werd online 46 procent meer snoep en 76 procent meer chocolade verkocht. De verkoop van pepermunt en kauwgom nam juist af.

Lees ook
Animatie over de gezondheidseffecten van koffie

Animatie over de gezondheidseffecten van koffie

Het Kenniscentrum Koffie & Gezondheid heeft een animatie gemaakt om een aantal belangrijke gezondheidseffecten van het drinken van koffie op een rijtje te zetten.

Praleucine, een luxe bonbon voor extra spierkracht

Praleucine, een luxe bonbon voor extra spierkracht

Waarom zou gezonde voeding ook niet heel lekker mogen zijn? Vanuit dat idee ontwikkelde Patrick Tassignon een praline met extra vitamine D, leucine en vezels, bedoeld voor de ondersteuning van een normale spierfunctie en om van te genieten.

Gelijke gezondheidskansen voor iedereen kost 50 keer zoveel budget als nu

Gelijke gezondheidskansen voor iedereen kost 50 keer zoveel budget als nu

Gelijke gezondheidskansen voor iedereen kost 50 keer zoveel budget als nu. Dat adviseert de Raad voor de Volksgezondheid & Samenleving (RVS) aan de komende kabinetten, in wat een radicale breuk mag heten met het huidige volksgezondheidsbeleid.