Nederlanders zijn meer gaan snoepen

snoep

In de eerste vier maanden van 2021 is de Nederlandse consument meer gaan snoepen. Dit blijkt uit onderzoek van IRI, uitgevoerd in opdracht van ABN AMRO.

Supermarkten, benzinepompen en drogisterijen verkochten in de eerste vier maanden van dit jaar meer zoetwaren. Er werd 3 procent meer chocolade en 4 procent meer snoep verkocht. Ook in 2020 steeg de verkoop van deze zoetwaren met 4, respectievelijk 2 procent. Verreweg het meeste hiervan werd via de supermarkt verkocht. Vanwege toenemende prijzen steeg de omzet op deze producten nog sterker. In 2020 groeide de omzet van chocola met 7 procent en die van snoep met 6 procent. In de eerste vier maanden van 2021 groeide deze omzet voor beide met 9 procent.

Oorzaak is zeer waarschijnlijk de coronacrisis. Met name de online verkoop van snoep en chocolade nam toe. Er werd online 46 procent meer snoep en 76 procent meer chocolade verkocht. De verkoop van pepermunt en kauwgom nam juist af.

Lees ook
Bunge Loders Croklaan pakt suikerreductie aan met vet

Bunge Loders Croklaan pakt suikerreductie aan met vet

Ingrediëntenleverancier Bunge Loders Croklaan kan met een ingrediëntenmix met als hoofdbestandeel vet, de hoeveelheid suiker in chocolade met de helft verminderen. De smaak en textuur blijven behouden.Bunge Loders Croklaan (BLC), gespecialiseerd in oliën en vetten, met een belangrijke vestiging in Wormerveer spreekt van “ongekende niveaus van suikerreductie...

Ruim een derde van de Nederlanders let op de calorieën tijdens de feestdagen

Ruim een derde van de Nederlanders let op de calorieën tijdens de feestdagen

Meer dan de helft van de mannen let niet op de calorieën tijdens de feestdagen. Voor vrouwen was dit echter maar veertig procent. 37 procent van de respondenten antwoorde enigszins op de calorieën te letten, maar vooral te willen genieten tijdens deze dagen.Dit blijkt uit een enquête, uitgevoerd door bureau Maurice de Hond. Het bureau bekeek in opdracht...

Foodwatch: Chocopasta voor baby’s is meest misleidend

Foodwatch: Chocopasta voor baby’s is meest misleidend

De biologische chocoladepasta van De Kleine Keuken is door Foodwatch benoemd tot het meest misleidende product van 2019. Daarmee 'wint' deze chocopasta voor baby's vanaf 8 maanden het Gouden Windei. De Kleine Keuken is het er niet mee eens en heeft systematisch op een rij gezet waarom.Dat meldt Foodwatch maandag in een communiqué. De Kleine Keuken chocopasta...