Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

nestle

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Geef elk kind een goede start van het schooljaar, is de leus die bij de campagne hoort. In 2020 was er een vergelijkbare actie, ‘Boodschappen voor jou, boodschappen voor hen’, waarbij het bedrag opliep tot € 113.740. De actie duurde toen één week, terwijl Back to School drie weken doorloopt, van 30 augustus tot en met 19 september. Deelnemende merken zijn onder andere Maggi, Garden Gourmet, Kitkat en Nescafé Dolce Gusto. 

In het persbericht zegt Erik Rikken, commercieel directeur bij Nestlé Nederland: ‘In Nederland is het niet vanzelfsprekend dat elk kind de dag goed begint met een voedzaam ontbijt, een gevarieerde lunchtrommel met een gezonde snack meekrijgt en de dag afsluit met een warme maaltijd. Gevarieerde voeding is essentieel voor een goede kwaliteit van leven en daarom vinden we het belangrijk om met deze actie een bijdrage te kunnen leveren aan armoedebestrijding in Nederland.’

Heleen van den Berg, hoofd Nationale Hulp bij het Rode Kruis: ‘Sinds het begin van de coronacrisis helpt het Rode Kruis mensen die als gevolg van de crisis moeite hebben rond te komen. Dit doen wij onder meer met boodschappenkaarten van Albert Heijn. Dankzij deze actie van Nestlé kan het Rode Kruis de komende periode ruim 8000 gezinnen helpen.’  

Lees ook
Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

Op 1 september vond de officiële start plaats van de campagne ‘Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa.’ De samenwerking tussen NBC (NL) en Brood en Gezondheid (BE) wordt hiermee met twee jaar verlengd. Na een soft launch op sociale media verscheen het eerste reclamespotje twee weken geleden op televisie.

Voeding in de media - week 36

Voeding in de media - week 36

Wat lazen we de afgelopen week over voeding? Een greep uit de media.

Campagne ‘Trommel zonder Rommel’ wil gezondere broodtrommels voor scholieren

Campagne ‘Trommel zonder Rommel’ wil gezondere broodtrommels voor scholieren

In de broodtrommels van scholieren zit vaak weinig groente of fruit. Daarom is deze week de campagne ‘Trommel zonder Rommel’ van start gegaan. Met deze campagne willen initiatiefnemers Lidl en Voedingscentrum de lunch van basisschoolkinderen gezonder maken.