NVD gaat zich meer op het publiek richten

attachment-th-anja-evers_cropped-192-446-332-3-136

Met de campagne ‘Dieet dit Dieet dat’ gaat de Nederlandse Vereniging van Diëtisten zich rechtstreeks op een breder publiek richten. Aanleiding zijn de toegenomen vragen van consumenten aan de NVD.

Tot voorheen gaf de NVD geen directe adviezen en werden consumenten door de organisatie doorverwezen naar een diëtist. Door toenemende vragen van het publiek en omdat er onder het publiek een verkeerd en onvolledig beeld is van diëtisten, heeft de NVD besloten de publiekscampagne te starten.

Fulltime werken

De aanleiding voor de campagne werd toegelicht door Anja Evers, directeur van de Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD) tijdens het symposium Chaos in de Supermarkt dat deze week plaatsvond aan de Haagse Hogeschool. Evers verwacht dat de behoefte aan gezonde voeding en leefstijl en informatie erover alleen maar zal toenemen. ‘Als alle diabetici in Nederland behandeld zouden worden volgens de zorgstandaard dan zouden alle diëtisten fulltime moeten werken.’ aldus Evers.

Campagne

De campagne zal via filmpjes, posters, websites, radiospotjes en PR aan het publiek worden overgebracht waarbij de rol van een diëtist zal worden toegelicht.

Lees verder op Voeding Nu online:

Albert Heijn en Stichting IKB bieden consument een helpend handje

 

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...