Overgewicht thema bij internetwedstrijd

Met creatieve ideeën op het gebied van overgewicht is nu een prijs te winnen. TNO daagt iedereen met vernieuwende ideeën om overgewicht tegen te gaan uit om deel te nemen aan de internetwedstrijd Not Invented Yet.

Met creatieve ideeën op het gebied van overgewicht is nu een prijs te winnen. TNO daagt iedereen met vernieuwende ideeën om overgewicht tegen te gaan uit om deel te nemen aan de internetwedstrijd Not Invented Yet.


Iedereen loopt wel eens met een ‘geniaal’ idee rond waar hij of zij vervolgens niets mee doet. Voor zulke ideeën heeft TNO voor de tweede keer de wedstrijd Not Invented Yet (NIY) uitgeschreven en een van de thema’s van dit jaar is overgewicht. De twee andere actuele thema’s waarin de inzendingen moeten passen zijn files en bereikbaarheid, en klimaatverandering.


NIY is een competitie via internet waarbij iedereen zijn creatieve ideeën in de vorm van een videofragment, presentatie of tekst kan plaatsen op de website www.niy.nl .
Een deskundige jury beoordeelt alle inzendingen op originaliteit en impact van het idee, haalbaarheid en realiseerbaarheid van het concept en de kwaliteit en creativiteit van de film, prestatie of toelichting. Deelnemers moeten daarnaast zoveel mogelijk stemmen genereren van websitebezoekers. De bezoekers van de website kunnen behalve hun stem uitbrengen, ook reageren op de inzendingen. Daardoor kunnen de inzendingen verbeterd worden of kunnen andere bezoekers gestimuleerd worden ook een creatief idee in te zenden. De eerste inzendingen staan al op de website.


Inzenden kan tot 15 november 2008. Op 2 december wordt de winnaar bekend gemaakt. Deze ontvangt een bedrag van 5000 euro voor educatie en een minilaptop.
Meer informatie: www.niy.nl .

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...