PepsiCo Nederland samen met World Food Programme

attachment-Saving-Lives-WFP

PepsiCo Nederland en het World Food Programme (WFP) gaan zich samen inzetten voor het tegengaan van honger bij kinderen.

‘Ons doel is om samen met onze klanten en partners 1 miljoen maaltijden te doneren aan het WFP in 2011,’ aldus Richard den Hollander, General Manager PepsiCo Nederland. ‘Ik ben er trots op dat PepsiCo Nederland nu de mogelijkheid krijgt zich in te zetten voor het WFP in de strijd tegen honger bij kinderen.’

 

Schoolmaatijden

WFP heeft een schoolmaaltijdenprogramma opgezet om kinderen in ontwikkelingslanden van voedzame maaltijd op school te voorzien. ‘Kinderen een voedzame maaltijd geven is een krachtige investering in volgende generaties,’ aldus Nancy Roman, WFP’s Directeur Communicatie, Beleid en Particuliere Partnerschappen.

 

Quaker Cruesli

In Benin worden ongeveer 364 lagere scholen van maaltijden voorzien, hiermee worden ruim 117.000 kinderen geholpen. Quaker Cruesli, een van de merken van PepsiCo, doneert in deze periode in welke periode voor elke verkochte verpakking 1% van de omzet aan het schoolmaaltijdenprogramma in Benin. Daarnaast is het ook mogelijk om via de speciale actiewebsite rechtstreeks aan het WFP te doneren.

 

Behalve PepsiCo zijn meerdere humanitaire partners aangesloten bij het WFP, te weten: Caterpillar, DSM, Feed, LG, Nationale Postcodeloterij, TNT, Unilever, Vodafone, United Nations Foundation, Yum! Brands Inc. en Zynga.

 

Homepage PepsiCo

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...